Afløb i badeværelset lugter......

Hejsa.

Vi har et gæstebadeværelse, hvor der er en bruser, toilet og håndvask.

Vi bruger ALDRIG bruseren - og det gjorde den tidligere ejer heller ikke. Faldet i gulvet er forkert, så hele badeværelset sejler hvis man har været i brusebad derude...
Vi har også et andet - og større - badeværelse, så det er jo det vi altid bruger.

Nu er mit sprørgsmål - kan man lukke sådan et afløb midlertidigt ?
Det vil dreje sig om et år eller to før vi får lavet nyt gulv derude - med rigtig fald...

Det jeg tænker på er, at det altså ikke ligefrem dufter af violer når vandlåsen pludselig IGEN er tom, og vi samtidig IGEN har glemt at hælde en spand vand i jævnligt.....

Vi havde overvejet at lukke afløbet helt, men hvis vi en dag sælger huset, så er det jo en god ting, at der er to funktionelle badeværelser.

Kan man gøre noget midlertidigt ? Sætte en "prop" i eller noget :lol:
Eller vil det blot "flytte" lugten til håndvasken ?

Er der nogle herinde, som har forstand på det, og har et godt råd ??

Kh
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Prøv med en blød kramme-gummibold, som små børn leger med, det kunne være at I var heldige med vandlåsens udformning passer med boldens størrelse.

Eller

Klip en metalplade, smør silikone langs kanten og læg den på. Jeg forstiller et afløb som vores herhjemme.

Eller

Brug gaffetape og læg baner indtil afløbet er dækket. Hvis man ikke kan se afløbet under normal brug.

Hej Rikke.

Hæld også noget glycerol eller evt. kølervæske i vandlåsen, det vil om ikke forhindre udtørring, så i hvertfald udskyde den.

Går afløbet fra håndvasken på samme gulvafløb som bruseren ?

Hvad er størrelsen på afløbet som skal "lukkes" ?

:o) asn
Glycerol er det samme som glycerin, som kan købes hos materialisten.
Vores pedel på skolen bruger det til de afløb som ikke bruges regelmæssigt.

Green

TUSIND tak for jeres svar....

Nu er lugten selvfølgelig forsvundet igen...... Men jeg har printet jeres gode råd ud, så jeg er klar til kampen når vi IGEN glemmer at hælde vand i :lol:

Kh
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis