Værksteder i Tyskland - adresser og erfaringer

Jeg har en Mitsubishi Colt, som skal til service og formentlig også have skiftet bremser. I den forbindelse overvejer jeg om man skal tage til Tyskland og få det lavet. Mine svigerforældre bor i København, har en Opel Corsa og sparer omkring 1.000 kr. ved at få lavet service i Flensborg. Og det er efter benzinudgifter er fratrukket! Desuden får de en hyggelig "mini-ferie" ud af det.

Derfor: Lad os høre fra jer der har fået lavet service eller reparationer på tyske værksteder. Hvad kostede det? Hvad sparede du? Værkstedets adresse? Og sidst men ikke mindst: var kvaliteten i orden?

Mvh. AllanE
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,

Fik anbefalet et par værksteder i nordtyskland (aut. VW forhandlere), som gladeligt gav fast tilbud på rep. af min bil (tandrem, bremser). Kunne spare ca. 35% (ca. 2000,-) - men da det krævede en feriedag og lidt kørsel, var besparelsen for lille - synes jeg.

Men skal man derned alligevel, så er det bare afsted. Kender flere, der får lavet service dernede - og kvaliteten er ikke ringere ind i DK......

Mvh.

Jan R.
Hejsa,

Fik anbefalet et par værksteder i nordtyskland (aut. VW forhandlere), som gladeligt gav fast tilbud på rep. af min bil (tandrem, bremser). Kunne spare ca. 35% (ca. 2000,-) - men da det krævede en feriedag og lidt kørsel, var besparelsen for lille - synes jeg.

Men skal man derned alligevel, så er det bare afsted. Kender flere, der får lavet service dernede - og kvaliteten er ikke ringere ind i DK......

Mvh.

Jan R.
Kvaliteten er bedre, servicen er bedre, prisen er lavere, sådan er det med VW, det skulle undre mig om Mishubishi er meget anderledes. Men jeg kendre ikke nogle værksteder. Prøv at google det.

Green

Hej Allan E.
Prøv ---mappingservice.de Der ligger 4 værksteder på række fra Flensborg til Kiel.
Mvh
KN

<p><strong>KN</strong></p>
Jeg kan se tråden er gammel og sikkert også irrelevant, men en ting undrer mig når vi snakker arbejdskraft fra udlandet. Hvorfor skal arbejdet sendes ud af landet når Danmark har nogle af Europas dygtigste mekanikere? (Ja den er god nok, for uddannelsen er bedre her hjemme og udstyret tit bedre) jeg så engang en undersøgelse der bekræftede det. Jeg synes det er en skam at se den ene virksomhed efter den anden lukke fordi folk søger over grænsen. Jeg bor tæt på grænsen og ser tit kendte kunder få repareret bil over grænsen, men de fleste ser vi igen når de finder ud af at tyskernes såkaldte faste pris ofte indeholder meget mere end hvad der bør skiftes på bilen.


 

Der findes også fusker i Tyskland, og ja, der er dygtige mekaniker i DK, men problemet er lønningerne, service og priser.

Lønningerne i DK er ikke på niveau med de priser vi har.
Tysk service:... gratis taxa, må gerne komme ind på værkstedet, rapport om alt - fra A til Z, reservedele fås billiger osv.
Fik ordnet nogle problemer ved Audi i Flensburg. Tilbud fra SMC-biler lød på ca. 28.500kr. Pris ved Audi i Flensburg endte 12.852kr. ; )
Tillykke så sparer du her i nu, mens du medvirker til flere arbejdsløse her hjemme. Og så fantastiske er tyskerne heller ikke. Når de ved du er dansker sparer de hvor de kan. Jeg har hørt flere tilfælde af tyske Værkstedet der har givet en lavere pris på tandremskift, men så er kun tandremmen skiftet, hverken medløberhjul eller vandpumpe bliver fornyet. Så kan vi andre også give lave priser, men vi går mere ind for kvalitet. Der hvor jeg vil hen med det er at de danske faste priser tit er alt inklusive, hvor de tyske nemt kan løbe ind i ekstraarbejde som vi i Danmark tager højde for og medregner. Og er priserne virkelig så sky høje her hjemme? Hvad er timeprisen hos Audi i Flensborg?


 

Igen, hovedpinen er prisen. Man kan ikke forvente, at solidariteten skal vinde over ens rådighedsbeløb! Du siger med andre ord, at vi skal være solidariske i det vi besøger egne mekaniker og ikke f.eks. de tyske – fair nok. Men hvis jeg ikke har penge, f.eks. de 28.000kr, skal jeg så låne dem i banken, altså de resterende ca. 13.000kr + renter + oprettelse af lånet og alt andet bare for at bevare danske arbejdspladser? Nej – det skal jeg ikke! Mekanikerne må selv fikse deres egne priser, så de er konkurrencedygtige. Det ka’ da ikke passe, at jeg skal tænke på det! Er det ikke nok, at jeg beskattes med 54 %?! Og 180 % i bil afgift?!

Efterhånden kender jeg så mange der servicerer deres bil i Tyskland, at jeg nægter at tro på, at tysker bedrager en bare fordi man kommer fra Danmark! Jeg har haft adresse i Tyskland i ca. 15år og blev aldrig behandlet dårligt eller anderledes.
Luksus - Kan du ikke fortælle, hvor I tyskland du henter den kæmpe besparelse ??
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis