Kantklipper, hvilken?

Jeh købte sidste år en kantklipper i bilka til ca 150-200kr, men jeg er sku ved at få lange løg af den. Snoren ryger bliver ødelagt ret hurtigt, og systemet med at man banker dne kort i jorden og så skulle der komme ny ud, virker ikke altid. Så skal jeg skille den ad og trække snøren ud igen.
Snoren bør jo heller ikke knække hele tiden og det gør den dog heller ikke hvis det bar er græs jeg klipper.
Dog har jeg en sti indtil vores ud med brosten hvor græsset kravler ud over og derfor vil jeg gerneklipper græsset helt ved kanten, og det bruger jeg den også lidt til og det er nok her snøren bliver slidt for hurtigt.
Er der andre metoder til dette? vil en dyere kunne bedre og nej min sti er lang nok til jeg ikke gider ligge med en håndsaks wink

Håber i har en god ide eller måske kan fortælle mig om jeg har købt for billigt.

\René
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke, om dyrere kan være bedre, men vores erfaring er, at det ikke nødvendigvis hænger sådan sammen. Vi synes i hvert fald, vi har købt for dyrt!

Vi vurderede, at det var vigtigt, at trimmeren havde automatisk trådfremføring, så vi købte en dyr Bosch, der også kan vippes 90 grader. Den er stor og tung, så min kone vil helst ikke bruge den. Tråden knækker for et godt ord, og så kan den ikke selv hente ny - man skal have trådpatronen ud, skille den ad og hente ny tråd frem manuelt, hvorefter man så kan montere patronen igen og fortsætte arbejdet et minuts tid indtil den knækker igen :twisted: :twisted:
Hejsa
Har en billigudgave fra et supermarked hvor der også var masser af billig snor/tråd. Jeg har natursten i græskanten, så snoren ryger hurtigt, men den er nem at hive ny snor ud på og det er også nemt at rulle ny snor på.
Eneste problem jeg har haft var at få skruet skidtet sammen igen, men der skal kanten bare vippes lidt med en lille skruetrækker og så er den der bare. Og den vejer ingenting..
Hov....for god ordens skyld...den er med to snore, men jeg bruger kun en.
hilsen
sniffer

Sniffer  
Hej

Jeg har også en billig model fra Bilka, den fungere fung.
Man tapper mod jorden og ny snor fødes.
Jeg valgte en billig model hvor kun navnet og farven ( samt prisen ) var forskellig fra en mærkevaremodel. Jeg tror det var en Ginge/ Alko.
Men netop forde de fleste producenter laver modeller i eget navn sammen med at de producerer til OEM kunder, sælges disse "kædens eget brand" disse "special produkter" ofte billigere, men indeholder smma teknik som de almindelige modeller.

MVH Njord
LOL Njord. Har præcis den samme (forhandledes for 2 år siden af såvel Bilka, Bauhaus, Jem&Fix m.fl. i forskellige farver/mærker). Vejer intet og har mange holdemuligheder.
Vandt også en test i Tænk&Test.

Mvh.

Jan R.
Ja Hej: Min er en gammel B&D fra firserne til 199 kr. jeg får de gamle tennisstrenge, fra tennisklubben, når folk skifter strenge, der er ca. 10 m. i en ketsjer, de klipper næsten alt uden at knække, man burde vel også kunne bruge fiskeline ?????????, man skal vel bare huske at rulle begge dele på i den rigtige retning :lol: :lol: :lol: :lol: mvh Benny.

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis