afmontering af toilet.

Er der nogen der på skrift der kan forklare hvordan vi afmonterer et toilet.

Kristine

rzj
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret let ! hvertfald hvis vi taler om et almindeligt toilet, med lavtskyllende cisterne.

Du starter med at lukke for vandet, der bør sidde en hane på tilslutningen. Efter at have lukket denne hane løsner du kobberrøret / slangen over til toilettet ( den skrues helt af ).
Herefter er der kun tilbage at løsne de fire skruer ( der er normalt fire ) der holder selve kummen på plads. Inden du så begynder at vrikke med toilettet for at få det fri er det smart at skylle mest muligt vand ud af cisternen. Kummen kan godt sidde fast i en del fugemasse, og kræve lidt arbejde. Ældre modeller vil måske sidde i cement.

Hvis der er tale om et men en væghængt ( høj ) cisterne skal du først lukke for vandet. Afbryde vandet og tømme cisternen. Her efter skruer du toilettet fri og løsner det og løfter det fri af afløb og skylle røret fra cisternen.

Er der tale om et væghængt toilet med udvendig cisterne, er fremgangsmåden som på et lavtskyllende. Men du bør dog understøtte kummen da den jo her er skrut op på vægen, og når den løsnes er kummen ret tung :?

Hvis cisternen er indbygget i vægen må du kunne starte med at lukke for vandet og herfeter tømme cisterne, ved at skylle ud. Og herfter klodse kummen op mens du skruer den løs. Her efter il cisternen sidde i vægen og toilettet kunne tages med.


Jeg håber det kan hjælpe dig 8) Ellers må du forlare lidt mer om hvad problemet/usikkerheden er :wink:

MVH Njord
Nej oftest handler det om at kigge på opgaven, finde en måde at løse den på og så komme igang.

MVH Njord

Vi er ved at lægge nyt klinkegulv over et gammelt terrazzo gulv. Er nu nået til toilettet. Spørgsmålet er: kan man afmontere toilettet medens gulvet bliver lagt, og derefter midlertidigt sætte toilettet løst på gulvet, selvfølgelig over afløbet, således at man kan benytte det indtil gulvet er klar til den blivende montering

TK
Skrevet af Psoffi på 07-01-2017 11:08

Vi er ved at lægge nyt klinkegulv over et gammelt terrazzo gulv. Er nu nået til toilettet. Spørgsmålet er: kan man afmontere toilettet medens gulvet bliver lagt, og derefter midlertidigt sætte toilettet løst på gulvet, selvfølgelig over afløbet, således at man kan benytte det indtil gulvet er klar til den blivende montering

 

Det korte svar er nej... hvis du vil have klinkerne ind under wc'et, er du tvunget til at afmontere det, lægge klinker, vente til det tørrer, fuge og vente til det er tørt inden du igen montere wc'et.
Så løsningen er enten at forlade huset mens der arbejdes, eller låne/købe et camping wc og bruge det midlertidigt i et andet rum  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Det korte svar er JA Det har jeg været med til. Hos min datter og svigersøn bar vi toilettet udenfor om dagen når der skulle arbejdes, og om aftenen blev det sat over et eller andet afløb, enten i køkken, baggang eller bad. Man havde så en spand vand til at skylle ud med. OK når vi mænner om dagen skulle -  kunne vi bare vande hækken, medens damerne måtte låne et toilet hos en nabo,

skal du derimod i længere tid undværre både bruser, tandbørstning og toilet så må i leje en toiletvogn.

Klinker kan godt betrædes efter kort tid, blot der er et stykke krydsfiner over.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Selvfølgelig kan man betræde klinkerne forsigtigt, men jeg ville være nervøs for at sætte et wc på klinkerne, og derefter sætte sig selv på wc'et... man trykker med rimelig stor vægt (eller i mit tilfælde, kraftig vægt) på en begrænset overflade (foden af wc kontra gulv).
Så er manchetten som afløbet skal i rimelig stram (selvom man bruger opvaskemiddel for at skubbe det sammen), og wc'et skal så af igen når der skal fuges....
Jeg ville nok låne mig frem hos naboer, eller som jeg gjorde bygge en spand til lejligheden, og så tømme den for hver "episode" ved at linde kloakdækslet i indkørslen

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
En hel masse + herfra for det flotte arrangement, PH

Jeg lavede også en meget midlertidig indretning, da vi havde fået ført kloak ind i huset i sin tid. Et løst, gammelt lokum skruet fast på en EURpalle og så forbundet med diverse rør og bøjninger ned i kloakken og så huske at fylde vandspanden op hver gang efter brug.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis