Brandsikring mellem stue og første sal?

Jeg er igang med en ombygning af min bolig og står nu overfor, at skulle brandsikre boligen mellem stue og første sal. Første salen er endnu ikke godkendt som beboelse (men er ibrug).
Jeg har på internettet søgt med lys og lygte, for at finde oplysninger om hvordan jeg kan brandsikre.
Er der en hjælpsom sjæl, der kan oplyse mig om hvor på nettet jeg kan finde oplysningerne eller evt. fortælle mig hvordan jeg kommer igang?

n

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når det er privat beboelse kan du , så vidt jeg er orienteret , bygge det hele i gipsplader eller fibergips , hvad brandklassen hedder ved jeg ikke , men nye huse bygges oftest på den måde , det er desuden forholdsvis billig ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Proev at tage et kig paa Rockwools hjemmeside http://www.rockwool.dk/sw8745.asp de har links baade til lovgivning og hvordan det bygges. Da Rockwool er brandsikkert og ikke smelter ved hoeje brandtemperaturer (som glasuld og andre isoleringsmaterialer) er det et materiale som goer det let at opfylde brandkravene.
I Canada hvor jeg bor nu, kan etageadskillelsen godkendes hvis den isoleres med Rockwool og afdaekkes med BRAND godkendte gipsplader, de er lidt tykkere end de almindelige.
Mon ikke reglerne i Danmark er taet paa at vaere de samme, men check linkene fra Rockwool, saa finder du ud af det.

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis