myrer

Hej alle..

Vi er så uheldige at en flok myrer har fundet ud af vores hus er en bedre bolig end at leve under jorden sad

Vi har prøvet myrerlokkedåser gennem lang tid nu, og har også udskiftet dem jævnligt.. der dør en del, men de bliver ved med at komme :roll:

ved desværre ikke hvor de kommer ind.
Nogen der ved om man kan sprøjte hele huset med et eller andet.
Problemet er bare at jeg har en søn på 1 1/2 år, giften skal jo ikke skade ham. kan man tage ham ud af huset et døgns tid og så sprøjte :?: (hvis man da kan sprøjte med nogen)

Glyholt
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest er det umuligt at undgå at der kommer myrer ind, men hvis de ikke har noget at leve af, vil de flytte ud igen. D.v.s. rimelig renlighed, især på steder hvor myrene kan komme til. Hvis man spilder mad eller drikke på gulvet skal det helt væk, så der ikke er nogen rester myrene kan spise. Det er selvfølgeligt svært med en halvandenårig i huset, men det er det eneste der virker. Hvis I vasker gulvene hele tiden er det heller ikke for godt, myrene folder af det fugtige miljø mellem halvvåde planker.
På min terasse har jeg forsøgt med kaffegrums (ingen virkning overhovedet), kanel (dufter dejligt, virker ikke) og salmiakvand (dufter rent, og holder et par dage) Kogene vand kan bruges hvis det hældes direkte ned på boet.

Hvis de bare kommer ind for at spise og så ellers bor udenfor, burde det være nok at fjerne alt spiseligt. Tjek skabe og skuffer igennem, er der madvarer der ikke er i tætsluttende plastikbeholderer, krummer mellem bestikket i skuffen, og ligenene.
Tjek gulvet under spisepladsen, og se om det er der myrene holder til.
Brug en dag til at holde øje med myrene og prøv at finde ud af hvad det er de går efter.

Ellers burde myrelokkedåserene virke. Giften tager de med ned i boet så de dør allesammen. Men hvis de bo udenfor, er det kun en lille procent af myrene der kommer forbi lokkedåserene, og dermed er koncentrationen meget mindre.

Så en tørmoppe og et tupperwareparty er hvad jeg kan anbefale.

Green

Da jeg var barn, var min forældres hus invaderet af myrer. De var overalt - især i køkkenet, og lod man så meget som en krumme ligge en times tid, kom de frem i store sorte flokke. Så blev soklen "malet" hele vejen rundt med en stribe giftigt stads, og DET hjalp. Siden er små myreangreb en eller to gange om året fjernet med myrelokkedåse.

Jeg ved ikke, hvad det giftige stads hed, eller om man overhovedet kan købe det i dag, men det var fra materialisten. Det gav ikke farve til soklen.
Hej

Jeg tror at det som Lania omtaler er Insektlak lavet af mortalin, koster ca. 140 kr for 275 ml rækker til ca 2 x rundt om huset og rundt ved døråbninger, med en 5 cm bred pensel ( 160 m²hus i et plan ) det er en klar væske som lugter lidt af petroleum, slår myrer,ørentvist, edderkopper og andet små kravl ihjel.

MVH
Steen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også