Hvad dækker malerfilt?

Hvilke ujævnheder dækker malerfilt?
Skal evt. små revner under ekst. maling kradses ud og spartles, og hvad med andre små ujænheder?
Der er vel ingen idé i at sætte filt op hvis væggen førsr skal spatles jævn som en barnenumse smile
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaaa jeg beklager meget, men hvis du vil have nogle som helst former for glasfil eller glasvæv på dine vægge, ja så skal de være glatte som barnenumser. Filt skjuler intet.

Venlig hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler

Filt er oprindeligt opfundet til at holde på vægge/lofter, hvor pudsen er posøs og er begyndt at revne.

Så hvis man vil, kan man faktisk også bruge fil udvendigt. Det kræver blot noget specielt klæber.
Oddfellow logen i København er dækket udvendigt med filt, og derefter malet.

Jeg er desværre klog af skade, når jeg giver de andre ret i at filt oerhovedet ikke dækker nogen som helst ujævnheder.

Mvh
ThomasB
Filten fremhæver helt klar enhver ujævnhed.

Men det giver en meget holdbar og stærk overflade. Vi har den på gipdlofter og på porebeton væge, hjørnerne er forstærket med spartel skinner. Det giver en smuk og meget rolig flade, Vandskurede væge har næsten alle jo så prøv bare med filten, hvis der er spartlet ordentligt ( perfekt ) så det super flot.

Du kan evt overveje at få en proffer til at spartle og montere filten. Selve maler arbejdet er jo ret lige til, men forarbejdet !!

Venligst Njord

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 09-11-2002).]

MVH Njord
Jeg har spatlet vægge.
Men jeg kunne i princippet lige så godt bare male dirkte på væggen uden at sætte filt op, hvis som jeg forstår det ikke dækker noget som helst alligevel.
Den skal jo ikke holde på nogle porøse overflader.
Væggen er hård og glat.
Hvorfor sætte filt op????
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej

Fordelen er at du får en overflade der ikke virker glat, men let struktureret og evt. fremtidige smårevner og andre småskader forbliver skjulte.
Jeg har set flere der maler direkte på spartlede overflader, men det er jo nok en smags sag hvad man vælger.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også