1-2 mange Flittig Lise...

Den 9. maj forelskede jeg mig lidt i Pink Ruffles - en Flittig Lise (Impatiens) med dobbelte blomster med et lidt rosenagtigt udtryk. Den kunne jeg godt bruge en del af til et bed, hvor jeg har sået Apple Blossom/ærteblomst.

Meeen 25,- kr./stk.kan jo godt blive til en slags hul i lommen. Jeg købte så en og pelsede den for stiklinger, som vel hjemme omgående røg i en kop vand.

Minderne om barndommens mange stiklinger af Flittig Hans dukkede nemlig op til overfladen.

Nu har de små, fine rødder og vil i løbet af et par dage ryge i potter til videre vækst i drivhuset, inden de bliver plantet ud omkring Grundlovsdag. Hvor fyldige, de så når at blive, må tiden vise. Selv mange af knopperne, som jeg ikke fik fjernet, sidder lystigt endnu og er ved at springe ud.

Nemt det er det at lave 1-2 mange Flittig Lise biggrin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Får de ikke enormt mange bladlus, og bliver grimme. Jeg har aldrig prøvet dem, men bare hørt dette rygte om dem.

Green

Jeg har ikke tidligere prøvet at have dem udendørs, så jeg må blive dig svar skyldig.

Inde kan jeg ikke mindes, at de har haft bladlus.

Det er rigtigt, at de godt kan gå hen og se miserable ud (iflg. min hukommelse). Men i eksempelvis Brændesgårdshaven ( http://www.joboland.dk/dk/index.php?Historie ) fryder en orangerød variant hvert år mit øje. Måske er det mængden, der gør det gode indtryk og slører det miserable?
Ja så må jeg jo også selv prøve.

Green

Fik du så også prøvet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis