Vandudskilleren ??? Bumpa 16 22-05-2005 08:37 Hej Jeg har et problem med at jeg ikke kan få min diselmotor igang (har ikke meget forstand på diselmotorer), og har derfor blandt andet skildt vandudskilleren af, den var fyldt helt op, men skal den være det ??? Mvh Bumpa Mvh Bumpa 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
JBN 40 3120 23-05-2005 08:05 Hej. Nu når du har skilt din vandudskiller ad og tømt den for vand, skal diesel systemet udluftes, da du nu har ladet luft komme ind i systemet. Alt efter hvilken motor det er du har, kan jeg forstille mig at du har en elektrisk fødepumpe fra din tank til motor. Umiddelbart efter motorens højtrykspumpe, løsnes højtrykpumpens afgangsrør til dyse, og udluftes imens elpumpen kører. Efter dette burde den springe igang. Nu skriver du "har blandt andet skilt vandudskilleren ad".....hvad mere har du skilt ad ? :wink: mvh Jeppe
Bumpa Trådstarter 16 23-05-2005 09:29 Hej Øhhh måske skulle jeg starte med at fortælle hvorfor jeg skilte den ad, motoren gik simpelthen ud her sidste år uden noget som helst varsel, så jeg tænkte at der må ske var noget skidt der havde sat sig fast, et eller andet sted. Ja skilt og skilt, jeg har tjekket rørene frem til min handpumpe og så jeg har sat nyt brændstof filter og nyt oile filter i, nu er det ikke så stor en maskine (Volvo Penta 15 HK MD11 D) så jeg har ikke el pumpe på for at kunne udlufte den, men kun en lille manual hand pumpe (meget lille ) og jeg kan ikke få luftet den ud, har prøvet og sidde der og pumpe så tommelfingern var helt blå Mvh Bumpa
Thomas FH 431 3100 23-05-2005 15:03 Hej Bumpa Det er tid til fejlfinding. Kommer der olie ud fa den åbne vandudskiller, når du pumper? Hvis ja: saml vandudskilderen og åben udluftningsskruen og pump til der ikke kommer flere luftbobler ud. Stram udluftningsskruen. Kommer der diesel ud af røret til dysen (efter fordeler pumpen) når du har afmonteret det? Jo flere informationer jo nemmere at rådgive. PS Pas på med at se om dysen sprøjter fint nok. Der er over 100 bar på strålen, så du kan ødelægge fingre permanent, hvis du ikke holder afstand. God jagt Thomas Mvh Thomas
Thomas FH 431 3100 23-05-2005 15:18 repair manual: http://www.capedory.org/manuals/VolvoMD11C_D_17C_D.pdf Mvh Thomas Mvh Thomas