Skrueblade.

Hej alle.

Jeg er ved at opbygge en 19 fods stål motorbåd, og det går fint med det,- men jeg fik en 2 bladet justerbar skrue med i handlen, jeg tror ikke at den vil gøre mig nogen gavn da jeg kun skal bruge båden til hygge ture, så mit spørgsmål er, hvad vinder/taber jeg ved at montere en 3 eller 4 bladet skrue på akslen, ud over at flere blade må flytte mere vand og derved opnå en større hastighed på båden, hvis motoren ellers er kraftig nok.

Mvh Henrik

henrik1

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ØHHHHH

Din skrue skal passe til din motorstørrelse, og din gearing samt din båd.

Det er ikke noget der lige kan svares på på baggrund af dine få oplysninger.

Jeg vil foreslå du kontakter fx korsør propeller og fortæller dem om båd størrelse ogtype, samt motor størrelse samt gearing. Så er jeg sikke rpå de vil kunne hjælpe dig.

MVH Njord
Hej Njord.
Altid hurtig ved tasterne.. smile

Motoren yder 36 hk på diesel, det jeg ønskede var større fremdrift ved lavere omdrejninger - kan det lade sig gøre ?

mvh. Henrik

henrik1

hej.

Som Njord skriver er der mange faktorer,der spiller ind når man skal ha' den rigtige skrue. hvis vi nu forudsætter at din stilbare skrue passer nogenlunde, så har du jo en justeringsmulighed der, og kan bestemme om den skal være høj eller lavgearet. jeg havde selv en på min lynæs motorsejler, den kunne kun justeres udefra, den var fuldstændig tilpasset,og skulle så kun justeres,hvis motoren hen af vejen skulle miste lidt kræfter.
du kan jo godt finde en større fiskekutter med en tobladet stilbar skrue

lynæs biggrin

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis