mdf i badeværelset

Hejsa!
Så dukker der endnu et spørgsmål op i forbindelse med igangværende istandsætning af badeværelse. Er mdf et okay materiale valg i et vådrum. Det er tanken at det skal bruges til en lyskasse iforb. med netop isat tagvindue og til opbygning af kasse omkring væghængt toilet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det suger fugt og bliver større. Dårlig ide... og det er sikkert heller ikke lovligt, selv om man kommer membran ovenpå.

Green

jaja ubehandlet MDF ville da suge fugt hvis du havde det i vådzonen i et badeværelse - men andre steder tror jeg ikke du får nogle problemer -

Green - jeg tror godt du kan regne med at en del badeværelses møbler er lavet af MDF - smile
Citat fra pma

Green - jeg tror godt du kan regne med at en del badeværelses møbler er lavet af MDF - smile



Alle mine låger i badeværelset / gæstetoilettet er af "MDF"-plader, belagt med birkefiner. Det er et færdigt produkt fra "Kvik-køkken, og købt som vådrumsmøbler.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
jaja - men hvis man har så meget fugt på ens badeværelse at man ikke kan have en malet MDF plader derude(uden for vådzonen) uden at den tager skade så har men vist et seriøst problem med udluftning. :shock:
Citat fra pma

jaja - men hvis man har så meget fugt på ens badeværelse at man ikke kan have en malet MDF plader derude(uden for vådzonen) uden at den tager skade så har men vist et seriøst problem med udluftning. :shock:


Jeg er heller ikke i tvivl om, at man sagtens kan bygge af mdf, så det kan holde i et badeværelse (med membran på er det vel 100% isoleret fra vand), men at man kan købe løse vådrumsmøbler i mdf kan vel ikke automatisk tolkes som, at det er tilrådeligt eller lovligt at lade det indgå som en del af bygningen! Det må vel kunne slås op i By og Byg's vådrumsvejledning, som jeg ikke kan huske, hvad hedder.
Da vi lavede badeværelse lånte vi en vejledning på biblioteket fra boligministeriet. Der stod regler og vejledninger for hvilke materialer der måtte bruges og hvordan det skal behandles. Den kunne ikke købes og den fantes ikke som pdf. på deres hjemmeside, men det kan da være at den er kommet siden.

Både i lyskasser og i væghængte toiletter kan der være problemer med kondens fra bagsiden, og så hjælper en membran ikke så meget. Der er vandfaste plader er velegnet og godkendt til formålet. Jeg kan bare ikke lige huske hvad de hedder.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også