Fjerne plastmaling

I vores nyerhvervede hus er ALT udvendigt træværk malet med plastmaling og det uden at være behandlet nedenunder. Det samme gælder for en stor udestue. Hvordan kan man afrense den gamle maling. Findes der noget kemisk man kan smøre på så plastmalingen opløses. Jeg frygter at jeg må sige mit job op hvis jeg nogensinde skal blive færdig med at rense maling af. Jeg vil gerne male med linolie bagefter. Er der nogen af jeg der kan anbefale et bestemt produkt og/eller forhandler ?

Mange hilsner fra Anne

- Claus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En stålbørste til at "punktere" malingen, og så brun sæbe på og vitawrap på til sidst for at lukke det inde, vent et par dage inden du med en stiv skurebørste prøver at vaske det af. Prøv metoden på et lille areal først. Hvis underlaget er glat kan du også prøve med en varmepistol. De fås for en hund i eks. Harald Nyborg. Ellers har jeg ingen forslag.

Under links er der et link til linoliemaling som i gamle dage (wolfs). Det vigtige at du skal sørge for at, der SKAL være fugicid i behandlingen, og en grunding er meget vigtig.

Håber ikke det er et areal på størrelse med idretsparken.

Det er ikke årstiden til at behandle træ nu, det er for fugtigt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Læste en annonce fra et firma i Ølstykke der kun forhandler linolie, at de solgte linolie uden fugicid, og jeg bemærkede at det var til indendørs brug.

Vil det side at fugicid kun bruges til udendørs brug og ikke bør bruges indendørs?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Noget fungicid består af præssede Grapefrugte kærner. Det må du gør med hvad du vil, men det kemisk fremstillede ville jeg nu nok kun bruge udendørs. Men problemet er jo udendørs, så det skal foregå med fungicid holdig maling. Se tidligere indlæg.

Rettede lige et par sprogblomster.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 07-11-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej Peter

Tak for dit svar. Udestuen er heldigvis ikke på mere end 36 m2, men det vil sikkert føles som om den er på størrelse med idrætsparken når vi først går i gang. Jeg er klar over at det er først er til foråret jeg kan gå i gang (heldigvis) og at jeg skal bruge linolie med fungicider.

Mange hilsner fra Anne

- Claus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også