Efterisolering af trægulv

Hej

Jeg har egeparket gulv i hele huset. Huset er fra 1970, hvor man ikke var så nøjeregnende med at få isoleringen ud i alle hjørner, kanter eller fyldt helt op under gulvet.
Nu har jeg opdaget at det er nemt løfte lidt af gulvet af ude ved væggen og overvejer så at få efterisoleret. Enten med noget flamingo kugler eller rockwool granulat. Kan man íkke bare blæse det ind under gulvet efter samme prinzip som man efterisolere vægge. ?
Hvor kan man evt. låne/leje/købe en sådanne blæser.

Hvis man nu blæser flamingokugler ind, vil der så ikke blive lidt problemer med at få fyldt helt op.

Er der andre metoder uden at tage hele gulvet af. ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjolle mig, jeg troede jo at I kunne se det for jer. Pjat til side.

Gulvet/underlaget er beton uden nogen form for kælder.
Strøer og derpå parketgulvet, tilsat minimum af isolering.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej

Hvis du ikke kender konstruktionens indhold med hensyn til isolering, fugtspærre o.s.v. må du maximalt placere 50 mm isolering over betonen i din konstruktion, og under ingen omstændigheder må du fylde hulrummet op.
Hej Orla

Jeg har fundet nogle tegninger af huset nu og har også været igang med at måle lidt.

Jeg har målt strøe højden til at være 150 mm. Nuværende isolering ca. 70-75 mm.

Fundet på tegningen følgende om gulv.:
Fundament 1:4:7
10 cm sand
Plastfolie
20 cm lega
5 cm slidlag.

Nuværende isolering ligner lidt "slæbesild", at det er trukket med honover beton'en.

Oprindelig er soklen placeret for lavt og man har muret 3 skift på, for at fohøje soklen inden det synlige murværk.

Nu til lidt spørgsmål.
1. Ved ydervæggen er der meget lidt isolering, kan det ikke betale sig at få noget til at være på højkant langs ydervæggen.

2.Er der hul i hovedet at fjerne nuværende isolering og så fylde op med nyt rockwool / glasuld 150 mm

3. Skulle man bruge flamingoplader istedet, men også i 150 mm.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej

1) For meget arbejde i forhold til gevinsten, men lidt gavn ville det da gøre.

2) Ja, du ville få for meget isolering på den ene side af betonen.

3) Som 2 og isoleringsevnen er den samme.
Du må slet ikke fylde hulrummet helt, en god ide kunne være at tale med Rockwool om problemstillingen, det er nemlig ikke helt lige meget, hvordan man bærer sig ad.

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis