Kvalitet af tagsten.

Hej,

Jeg skal have skiftet mine gamle K21 teglsten ud med nogle nye men da der har været mange problemer med de gamle vil jeg gerne undersøge kvaliteten af tagstenene iden jeg køber dem. Er der et kvalitets mål for tagsten?

Vi tænker på følgende:
- Nortegl (rød eller engoberet)
- IBF gennemfarvet beton tegl
- Röben Flandern plus
Da vi har en K21 tagsten på taget nu som smuldre vil jeg gerne have noget der kan holde i mange år og som der ikke komme for meget mos og alger på.

Jeg vil egentlig helst have en glaseret teglsten da jeg har hørt at den er mere holdbar end en ubehandlet men vi må ikke lægge reflekterende eller blanke materialer så det er ude lukket.

Så er der valget mellem en rød ubehandlet tagsten og en sort engoberet. Jeg kan forstå at de engoberede tagsten er mindre modtagelig over for mos og alger men hvor længe holder ”engoberingen” kommer taget til at ligne en rødspætte efter 15-20 år?

Hvordan er holdbarheden på betontagsten sammen lignet med tegl?

Skal engoberet tegl og beton tegl efter behandles efter nogle år?

Tak,
Thor.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg kender ikke Nortegl eller Røben men ville kigge nærmer på Nibra engoberet, ædelengoberet eller glaseret, hvis du vil holde dig i den kvalitet.
Grunden til anbefalingen er at selve tagstenen (skærven) er keramisk med meget lav fugtoptagelse.

Ellers ville jeg holde mig til et tysk falstagstensprodukt hvis det drejer sig om alm. tegl.

IBF's, Benders og BRAAS's betontagsten anser jeg for at være et meget godt produkt med god holdbarhed.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis