Reparation af gammel gulvvarme installation

I mit badeværelse er der lavet gulvvarme tilbage dengang, da man brugte jernrør. Tilgangsrøret er nu desværre tæret (det er endnu ikke utæt - men det kommer sikkert snart), og der er ikke plads til at man kan skære det dårlige væk og sætte noget nyt på. sad

Min tanke går nu på, om man mon kan bruge det gamle rør til at føre en pex slange rundt i gulvet, og så tilslutte denne til systemet (der bliver sikkert lidt tab, men alternativet er at bryde gulvet op).

Har nogen prøvet denne løsning, eller er der alternativer ?

Mvh,
jan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!
Jeg tvivler - pexslanger er meget stive.

mvh
Henrik
Ja, det er rigtigt, pex-rør er meget stive, men de bliver altså temmelig bløde når de varmes op. Er det en ide at prøve at sende godt varmt vand gennem rørene -enten jernrørene eller pex-rørene- mens man skubber? Og, findes der pex-rør, som er tynde nok til at være i et jernrør, -som jeg husker det, blev mange gulvvarmerør lavet af 3/8", og der er ikke megen plads i. Et tredie problem er bøjningerne, de skal være meget "bløde", og der må ikke være fittings.

Venlig hilsen
Knud
Hejsa!

-Jeg er bange for at du selv har beskrevet alternativet- cry

-Så desværre-, på med vanten og støvmasken.

mvh.retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis