Rendegraver

Jeg vil gerne forbinde varme mellem udhus og hus samt lægge et rør til gennemførsel af ledninger mv. mellem de to bygninger.

Rørforbindelserne har jeg sådan set styr på, sammen med min ven som er VVSer. Men hvordan får jeg gravet en rende på 20m lettest og billigst? Skal man leje en rendegraver/bobcat med/uden chauffør, og hvor meget skal man forvente at betale for det? Jeg har forsøgt at spørge omkring men synes kun jeg bliver forvirret på et højere plan...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
:lol: Hej har selv prøvet at skulle grave sokkel ved min svorgers gammel gård til ny ydre mur,ca 40 m min 90 cm dybt efter at have gravet 20 min ,opgav vi for der var ler jord.Så weekenden efter lejede vi en rende graver ca 600-800 kr for en lang week.det er ikke svært at køre med og grave med.Ved ikke helt om det var en rende graver eller den hed minigraver ,bare at det sparede en masse tid og ømme muskler.
M.V.H michael

gyb
Nu skal man ikke hænge sig i detaljer, men jeg har engang lavet en udestue, og der havde jeg en lille snak med kommunen, som fortalte at hvis varme installationen blev ført ud i udestuen, så var det at betragte som en tilbygning, og så blev den regnet ind i huset areal (så der
kunne blive betalt ejendomsskat af det...).

Jeg ved ikke om der er noget med et udhus, men du kan jo bare
gå stille med dørerne..:-)

Mvh,
jan
Kære OleW.

Mange tror at ejendomsskatten ændrer sig ved byggeri. Det gør den ikke, da ejendomsskatten beregnes på grundlag af værdien af jorden og ikke af huset.

Ejendomsværdiskatten derimod ændrer i takt med hele ejendomsvurderingen. For ikke ombyggede huse er den dog låst på grund af skattestoppet.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis