Modemproblemer digital/analog

Hejsa!

-Har problemer med internet forbindelse i sommerhuset-

Telefonforbindelsen er analog- Modem er et gvc 56k speakerphone.
Kan ved gud ikke finde ud af om dette er analog eller digital. :oops:
Er her nogle som kan hjælpe.

-Hvis modem er digital, hvor finder man så et analog ekstern modem-
Evt. svar må gerne være for "Dummies"

mvh.retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skulle gerne være en ledning, hvor den ene ende passer i modemet, og den anden ende af ledningen er der et alm. telefonstik, der skal i telefonstikket i væggen - så skal der yderligere en ledning fra modemet til PC'en, og endeligt er der sikkert en lille strømforsyning, så du kan få lidt strøm på modemet:wink:
Så skal du bare installere den medfølgende driver fra CD'en på din PC og så skulle du gerne være oppe at køre!! biggrin
Citat fra Brunhøj


Så skal du bare installere den medfølgende driver fra CD'en på din PC og så skulle du gerne være oppe at køre!! biggrin


Takker for svaret:
Ja-Jeg er helt oppe at køre- :lol:
Har fundet ud af, at det pokkers modem -er analog-
og det virker perfekt på bopælen. Men når jeg tager "bæstet" med i sommerhuset, svarer det bare ikke. - Har nu fået en aftale med tdc. som vil hjælpe med installationen.
(De- mener det er "Støj på linien" i området.) :?

-Den havde jeg ikke lige luret- :?

-Man kan vel ikke holde ferie uden pc.- :oops:

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Dit modem er et helt almindeligt/analogt 56k modem.

Hvis det havde været digitalt (jeg går ud fra, du med digitalt mener ISDN-adapter?) skulle det have et bredt RJ45 stik (samme som netværk), hvor modem har et smallere RJ11-stik til tilslutning til telefonlinien. Desuden vil en ISDN-adapter næppe hedde 56k, da hastigheden er mindst 64k, afhængig af, hvor mange linier man bruger.

Hvis du ikke kan få det til at virke er det sikkert fordi, du mangler den rigtige driver. Hvis du kan finde modelnummeret kan du måske finde driveren her, selvom sproget måske ikke lige er i top for en dansker biggrin :
http://www.gvc.cz/downloadt.html
eller måske her:
http://www.modem-drivers.com/companies/443.htm
Husk at vælge versionen til det styresystem, du bruger.
Citat fra ThomP

Dit modem er et helt almindeligt/analogt 56k modem.


-Takker for svaret!-

-Så blev jeg da lidt klogere- Nu kender jeg forskellen på analog og modem med ISDN adapter. Og kan samtidig downloade drivere fra CZ.
Det var ikke for at spilde jeres tid, at spørgsmålet blev formuleret som det blev.
Men i min iver for at undersøge sagen, førsøgte jeg i aftes, sammen med et par bedere vidende, at tilslutte det famøse 56k modem til mit faste telefonnet.
Her virker det- Men det har aldrig virket i sommerhuset-
Så kom TDC . forklaringen. :roll:
Har fået af vide, at dette modem er det eneste som kan benyttes i området. :?
Har da´ellers set reklamer om et eller andet teknik, som virker, -selv på Lars tyndskids mark.-

Mvh rertroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis