Skibsror

I forbindelse med ungernes nye legetårn er der blevet plads til et skibsror (eller andet form for rat). Det ville passe perfekt med et ror på 40-50 cm i diameter.

Jeg forestiller mig imidlertid, at sådant et nyt ror ikke er til at betale for almindelige (lege) penge. Er der nogen der ved om det er muligt at finde et gammel brugt der er til at betale eller evt. har en god idé til hvordan man selv laver noget der ligner. Selve udformningen er ikke afgørende - blot det er muligt at styre (dreje).

/Hans
I forbindelse med ungernes nye legetårn er der... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hans

Tak for rosen :oops: jeg bliver helt flov....

Men husk nu at tage et par billeder undervejs og når du er færdig. Og sidst men ikke mindst når det er monteret...

Og så naturligvis lige uploade dem her på siden. Så kan vi alle se og inspireres til at lave lidt mere LDS arbejde 8)

MVH Njord
Hejsa!

- Rigtig flot resultat- biggrin biggrin

Jeg vil tilstå, at her er kreativitet i fuld udfoldelse.
Det med lav- det- selv. var ikke en tanke jeg selv, på noget tidspunkt havde haft.
Her viste Njord sig som vaskeægte, indpisker og inspirator for LDS- folket. biggrin biggrin

-kreativiteten længe leve- Intet er åbenbart umuligt.
Vi behøver bare de rigtige svar, på det rigtige tidspunkt.

-Godt gået- biggrin

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

De fotos tør jeg slet ikke vise mine piger :shock: Flot!

I.ø. et pænt flisemønster, du har!
Nu skal det siges, at det hele er lavet på et par timer og med en rest vandfast krydsfiner og et gammelt kosteskaft. Hvis der blev lagt nogle flere timer (og lidt større ekspertise udi træarbejde end min) tør jeg slet ikke tænke på hvor flot resultatet kunne blive!

Nu er næste problem jo, at der også er plads til en kikkert (et rør, hvor man kan spejde efter fjenden). Nogle gode lav-det-selv-ideer til sådan et projekt :idea:

Det skal kunne monteres ude og helst være lidt "træagtigt" så det passer med det øvrige (der skal ikke være linse i). Håber, at der er nogle der tager udfordringen op!
Annonce
Træagtigt er det her jo ikke lige frem, men her er mit bud.

2 stk. ø110 mm PVC 90 graders bøjninger
1 stk. ø110 mm PVC i den ønskede længde

I bøjningerne kan indsættes spejle, burde ikke være uoverkommeligt.
Dette giver et stort og måske uhandy periskop, men godt synsfelt, og man kan være lidt skjult i sin spejden efter fjenden.

Ellers et ø50 mm PVC på ca. 60 cm, hvor der monteres trådkors med 2 stykker ståltråd. Røret beklædes med noget messingagtigtstaniolnoget, for en kikkert skal jo ikke være træagtig, eller skal den :?
Ved at opskære nogle forskallingbrædder på en rundsav hvor klinken er kippet kan dy stykke et rør sammen af fx 6 stykker træ.

Se skitsen af hvordan stykkerne ser ud.

Vil du have det mere rundt så er det bare flere stykker træ med en større vinkel du skal save op.

Du skal huske at lime med vandfastlim. Og gerne sifte eller skrue lidt sammen på røret også.

Rører kan du lave en lille bøjle til så det kan dreje rundt og op og ned.

MVH Njord
Og husk nu, når man laver noget til børn, skal børnene være med til at lave det, ellers er det mest for ens egen fornøjelse, og ungerne leger med det en time og taber så interessen. Er de derimod selv med i at udvikle og finde ud af hvordan, uden fars konstante viden, så bliver det måske et slaraffenland, og det giver familie af 1. grad.

Bare et hint.

Mvh. JørgenE
UPS. sikkerheden.??? det ville være fordel at montere rattet på en afstandstykke. ellers får man fingerne i klæmme. ved et af rategerne på gelænderet.!!!
Sådan! Det er da bare flot.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis