omfangsdræn pris

Hey

Vi overvejer i vores ejerforening at få lavet et omfangsdræn på bygningen, hvor der også skal en form for isolering på ydermuren. Mener man gør det med polysteren m.m....? Der er ca 1,8m ned til soklen. Hvad vil i tro at det koster i materialer pr. løbende meter? Og kan nogen give en grov liste over hvad man skal bruge. Jeg ved godt at man skal være opmærksom på en masse ting mht at få det gjort rigtigt,- dette er bare for at danne os et mindre overblik over hvad det ca koster og hvad det indebærer. En stor del af gravearbejdet vil blive gjort af folk der kan lide en pilsner ;o)

mvh jan
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug "platonplader" ind mod muren, det sikrer at der ikke kommer fugt i muren og lej en minigravemaskine til at grave. Husk at sikre hullet mod sammenstyrtning, dvs hullet skal have skrå kanter. Det bliver temmelig dybt. Sørg for at der kun graves en kort stykke ad gangen for at huset IKKE skal skride.

SIKKERHED SIKKERHED SIKKERHED.

Pris på materialer kan jeg ikke hjælpe med. Men start med at finde den rette konstruktion og se hvad der indgår af dele. Hent så en pris på disse materialer. Ud over dette vil der gå penge til leje af maskiner, gravemaskine, vibrator, motortrillebør.
Og der vil skulle købes og leveres en mængde sten/ grus eller havd det nu hedder.

Hvad angår isolering er jeg personlig tilhænger af at isolere indvendigt.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis