Tændkabler

Hej

Jeg har brug for lidt "ekspert"bistand. Jeg roder stadig lidt med min polo 1,3 fra 1995 med 175000 km på bagen. Jeg har skiftet strømfordeler, rotor og tændrør. Nu mangler jeg bare tændkabler og har i den anledning nogle spørgsmål. Jeg har købt et sæt nye tændkabler ved smc i Ålborg. Problemet er at tændrørshætten (se billede 1) ikke kan komme ned over tændrøret! På billede 1 vises den nye tændrørshætte og et af de gamle tændrør. Er der flere forskellige slags tændrørshætter eller hvad?
Hvilken slags har jeg så? Se billede 3. Billede 2 viser også de nuværende tændkabler. Er det i orden at de er lidt for lange? burde de ikke være valgt i en lidt mere passende længde? Er det ok at købe tændkabler ved biltema? http://www.biltema.dk/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1206

mvh Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders

Den yderste blanke del af tændrøret skal bare skrues af, så passer

dine nye tændkabler. Jeg købte kabler til min gamle polo hos Højer

autodele, de var også for lange, det betyder ikke så meget, men det ser

lidt rodet ud. Det viste sig at det var muligt at korte dem op, jeg kan

ikke afgøre om det er muligt på dem du har i tankerne.

Kris.
Hej Kris

Tak for svarret. Jeg går ud og laver det med det samme. Sjovt at du nævner Høyer, deres tændkabelsæt koster faktisk mere end et uoriginalt sæt fra smc. Høyers kabler var for korte , men smc´s passede perfekt i længden. Tilgengæld koster originale kabler den skræmmende sum af 200 kr pr styk. dvs 1000 kr for originalt mod 310 for uoriginalt. Gad vide om der er væsentlig forskel.

mvh Anders
Hej

Jeg kan se at den type du har købt hos SMC, er den type der sad på min Polo 1,4 16V fra 97. Så vidt jeg kan se sidder dine tændrør bagved på motoren, hvor på min sad de foran, det kan jo forklare at de er længere.

Søren
Hej

Tak for jeres svar. Har monteret kablerne fra smc, nu spinder motoren som en kat! biggrin
mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis