gasbeton

Jeg skal igang med en tilbygning til det eksisterende hus. Væggen består af 19 cm. brede gasbetonblokke, ikke særlig meget!
Tilbygningens fundament er tænkt 33 cm bredt. Hvordan fortsætter jeg bedst muren. Ydermuren skal pudses, så man kan ikke se blokkene igennem.

Jeg er blevet forelagt flere muligheder:
Fortsætte væggen med en ydermur af 15 eller 19 cm brede gasbetonblokke og så laven en bærende indermur af træ, som giver plads til isolering og gipsplader m.m. samt bærer spærene og 1 salen.

Bygge en dobbeltmur i gasbeton med isolering imellem, men to gange 10cm gasbetonmur er vist lidt Hmmm!
Man kunne også lave ydermuren af teglsten, men er det ikke bedst at fortsætte i samme materiale, som den eksisterende?

Hjælp mig det giver lidt hovedbrud!!

MVH Dennis :roll:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

-Vil lige forsøge at svare på nogle af dine spørgsmål.-

Om det er bedst at fortsætte med samme materialer :?:
-Jo, hvis det er facade og det skal bestå som facade. Men når nu det skal pudses, ser jeg ingen umiddelbar fornuft i at fortsætte med gasbeton, af denne ene grund. (de er selvfølgelig lettere at stable, men måske knap så lette at pudse efterfølgende.)
Bærende bagmur i træ :?:
Hvorfor nu det når murskeen skal frem. :?:
Jeg personlig, ville nok vælge løsningen med for og bagmur i tegl, med isolering og bindere. ( det skal vel pudses på begge sider) :?:

Sammenbygningen som en selvstændig bygningsdel, med delitationsfuger til eksisterende. ( det er måske her du ser problemer med ikke at fortsætte med gasbeton.) Men jeg vil foreslå lodret gummifuge m. bagstop mellem gammelt og nyt byggeri. Helt fra 90 cm. under jord til overkant mur.


-Vi måtte jo have fjernet det 0-svar.-
Håber det har hjulpet dig lidt på vej.
Ellers prøver vi igen-

Mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

TAk for hjælpen med nul-svar, jeg begyndte at blive bekymret... :lol:
Du ramte meget godt plet i dine antagelser. Jeg har selv ville køre efter dobbeltmur-modellen, jeg havde dog overvejet sammenbygningen med den eksisterende del, gjort med murbor og kamstål som bindere mellem ny og gammel mur. :roll:
Det med gummifuge med bagstop kræver en kort forklaring :?:

vh Dennis
Selvfølgelig :wink:

Emnet, eller et lignende, har lige netop været oppe.
Her er problematikken med sammenbygning forklaret.
Se linket
http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=8205

Mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis