Byggematrialer i tyskland, hvor ?

Hej til alle
Vi skal til og igang med at lave Badeværelse, gæstetoilet, køkken, bryggers, nyt gulv i stuen og gipslofter i et parcelhus fra 1973, og så var det jo at jeg tænkte på om der dog ikke kunne være en stak penge at tjene på at hente matrialerne syd for grænsen, det jeg gerne vil høre om er.
Er der noggen der har erfaring med at købe matrialer på denne måde
Er der noget at spare, og hvor meget ?
Hvor finder man evt. byggemarkeder ?

Michael

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

Søg evt. efter ord som Tyskland, Bauhaus, Praktiker, Bahr.

Praktiker og Bauhaus ligger i eller ved Førdepark centeret. Max Bahr ligger på en tværvej i den sydlige ende af byen.
Besøg www.praktiker.de og www.bahr.de
Du sparer mellem 7% (momsforskellen) og 50% alt efter varetype. Fakro ovenlysvinduer spares der 34% på. Cement koster 12 kr for 25 kg. Kloakrør 2 m 110 mm koster 14 kr. Afvandingsriste koster 100,- o.s.v.
Bahr ligger nær Bauhaus ved Förde Park, man kører forbi Bauhaus, sidevej til venstre forbi SKY og Audi, hvor denne vej munder ud i en tværvej ligger Bahr.

Der er et byggemarked mere mellem motorringvejen og Förde Park, men jeg kan ikke huske hvad det hedder.

Bauhaus har to afdelinger på samme gade, en med elartikler og en med resten.

Hilsen Aksel
Og hvordan er kvaliteten? Jeg fik lige øje på parketgulv m. clicksystem til ca. 160,- kr pr.m3 og her er det billigste jeg har set fra 200,- 220,- (men det var så ikke lige bøg men nærmere ahorn el. evt. eg jeg havde kig på - men det er så lige meget)

Vibeke
Kvaliteten varierer, men samme vare fra samme leverandør er også væsentlig billigere. Prisniveauet i Flensburg skulle angiveligt vare lavere end i andre dele af Tyskland pga en arbejdsløshedsprocent omkring de 20, hvilket presser leverandørerne.
Annonce
Kørte lige gennem området i Flensborg i dag, mellem frakørslen fra motorringvejen (B200) og Förde Park ligger byggemarkedet Dethleffsen, jeg har aldrig været derinde men det er meget større end de andre i området.

Gaden der går hen mod Bahr hedder Liebigstrasse.

Hilsen Aksel
Jeg handler ind on and off i Tyskland - der er en del at spare.

På denne hjemmeside, kan du finde de fleste byggemarkeder tæt på grænsen

http://billigstityskland.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=246&Itemid=258&lang=da

- og så er der jo samtidig også besparelse på håndværker-øl - vin til konen og sodavand til børnene eller de hjælpsomme venner, som skal køre hjem bagefter

Du sparer på mange ting, som du også kan finde i Danmark - herunder er momsen lavere
Det var godt nok en gammel tråd du fandt der

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis