weber grill

Jeg har lige købt en Weber grill på nettet, jeg har søgt på model-navnet men har ikke kunnet finde noget om den.
den hedder "Charcoal Go-Anywhere" det er en lille fikantet rejsegrill som vi skal bruge til camping.
I brugsanvisningen er der eksempler på opskrifter hvor man kan lave direkte eller inddirekte varme, det står fint beskrevet.
Men i opskrifterne står der så direkte/høj - direkte/medium og inddirekte/høj - inddirekte/medium. det kan jeg ikke se nogen steder hvad det betyder.
Så vil jeg også spørge om det er bedst at bruge weber kul, eller man kan bruge hvad der findes på markedet.
På forhånd tak.. :wink:

Wikingboat 21
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel denne "bandit":

http://www.weber.com/bbq/img/pg_gac_md.jpg

www.weber.com kan du se alle go-anywhere gills.

Jeg har selv været helårsgriller siden sommeren 2000, så der er røget nogle bøffer, kylinger og stege gennem grillen i de sidste mange år.

Dog har jeg aldrig prøvet den lille "rejsegrill" det med indirekte og direkte er nemt nok at forklare.

Indirekte er hvor du placere dine briketter i begge sider af grillen, uden at der er nogle under det du skal grille. Det bruges primært når man griller noget der skal være længere tid (stege, hel kylling mv.)

Direkte er hvor du fordeler briketterne på hele bundristen i hele grillens bredde, det er til køb der ikke skal have så lang tid (bøffer, pølser mv.)

Så kan man også med fordel bruge en metode hvor der er briketter under den ene halvdel af grillen til at give bøfferne/pølserne det rigtige gril overflade og så flytte dem over på siden hvor der ikke er briketter hvor de så kan blive varmet igennem til den ønskede tilberedning.

Uanset om det er den ene eller anden grilmetode fortrækker jeg at holde låget på under hele grilningen.

Det med medium osv. tror jeg er noget med antal briketter du putter i "dyret".

Om du skal købe weberbriketter eller ej det er egentlig et "nemt" spørgsmål.

Du skal købe briketter der har en brændværdi på mere en 23.000 kj/kg, hvis brændværdien ikke står på pakken er den oftest ikke god.

Mange foretrækker heatbeads eller quickglow, det er gode briketter der har en ensartet varme under hele grilningen. Selv bruger jeg lige så gerne andre mærker, når blot brændværdien er ok.

I øvrigt er et godt grillsted www.bruglaaget.dk

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis