Silva NX2 loggiver kører ikke rundt???

Jeg har mystiske problemer med min nye log.

Gennemføringen sidder lige i centerlinjen ca. 20 cm foran kølen (Albin Express). Al ledningsføring og instrumentering fungerer perfekt. Propellen er linet nøjagtig op i forhold til den langsgående centerlinje.

Propellen kører ikke rundt når jeg sejler??? Den fejler intet, for jeg kan give fart i instrumentet, når jeg med fingeren påvirker propellen.

Hvis jeg hæver loggiveren lidt op i gennemføringsrøret ca. 5-8 mm kører den igen??

Silva og den danske importør har aldrig stødt på det problem før.

Hvad sker der? Ka´nogen komme med et godt bud?

Mvh.
Morten

Mvh.
Morten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
hvor langt ned rager skovlhjulet, der skal kun være ca 3/4 dele neden for bunden, noget tyder på at der løber vand begge veje rundt om hjulet, som derved ophæver hinanden, er røret giveren sidder i det originale ??
er der skåret noget af længden ???? sidder hjulet rigtigt, også når hele giveren er drejet på plads i røret, jeg har selv en 2.er som kører ok
Mvh Autoole
Hej Jeg har vist formuleret mig lidt galt, med 3/4 dele, jeg mener kun 3/4 dele af det enkelte propelblad.
mvh autoole
hej

Du gi'r jo selv svaret, alting virker perfekt, altså er der vandstrømmen , der hvor den sidder der laver problemerne. Ved at trække den lidt op ændrer du jo på konstruktionen , og den løber rundt. Skulle den på den måde virke, som ønsket , kan du få drejet en lille ring til at løfte transduceren, så den kan fastspændes højere oppe.

hilsen lynæs

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis