Forslag til Job.

Hej til Jer alle.

Jeg er uddannet automatikmekaniker, men har svært ved at finde et job i min omegn.

Jeg kunne tænke mig et job, evt. i udlandet, hvor man var afsted i nogen uger, og så var hjemme i tilsvarende tid. Jeg er blevet tilbudt et job i udlandet, men problemet er, at jeg skulle være afsted 4/5 af tiden. Jeg har kone og børn, og er derfor ikke interresseret i at skulle være alt for meget væk hjemmefra.

Geografisk placering af job er uden betydning, så om det hedder nordsøen eller Kina, spiller ingen rolle.

Er der nogen af Jer, der måske har et forslag til hvad man kunne søge ?


v.

didi
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne pege af noget montør arbejde.

Har du overvejet at blive montør hos nogle af de store vindmølle producenter ??

Men hvor i landet holder du til ??

Hvor lang tid er du villig til at være væk ad gangen ?? og hvor lang tid skal du være hjemme mellem opgaver ??

Inden du går igang med projektet så sørg for at konen er med på ideen, kig på hvad det tager af tid og hvordan en hverdag vil fungere for hende og unger uden du er hjemme.

Jeg har selv i 3 år argejdet hos firmaer der ligge mere end 100 km fra min bopæl. De første 1½ år arbejdede jeg delvis hjemmefra og delvis hos firmaet ( jeg var væk 2 -3 dage om ugen men hjemme hver nat) I det andet job arbejdede jeg på firmaet hver dag og det havde jeg i 1½ år inden firmaet flyttede afdelinge længere væk... men mere end 1½ - 13/4 time hver vej i tranmsport ville ikke fungere for os. Jeg aflevere ungerne hver anden uge, hver morgen i afleveringsugerne.

Så nu har jeg fundet mit et job kun 60 km væk og her er jeg hver dag... en smut tur for mig, men flere af mine kolleger cykler og syntes det er en vild afstand.

Så rigtig meget afhænger af hvem der er indblandet.

Tænk dig godt om, og held med projektet.

MVH Njord
Jeg vil umiddelbart tro at det vil blive svært at få en måned ude og en måned hjemme. Men forsøg, forsøg.....

Forsøg at finde ud af om du har nogle specielle kundskaber, og dernæst finde ud af hvem der har netop dette behov..

Det handler jo om at finde varen, og dernæst kunden til denne vare 8)
Ja jeg ved det lyder pisse let.... Men på med vanten så går det sikkert.

Har du tænkt på at mange frmaer har produktioner kørende alle ugens syv dage og døgnet rundt. Det gør ofte at man har 5 holdsdrift også på service, det koster ofte en formue at have soppet produktionen i en længere periode. Og specelt da man risikerer at der bliver problemer med at levere den næste ordre... Produktionsanlægene er booket 98% op og helt i måneder frem, og det gør at man bliver meget sårbar over for nedbrud...

Så måske kan du finde nogle større indutrivirsomheder og undersøge hvordan deres service fungerer. At have kendskab til hvordan driften fungerer gør at du kan sælge dig selv som en velorienteret medarbejder der har gjort dig klar hvad netop denne virksomhed kræver og om det er vilkår du kan/vil fungere under og om du har lige netop kendskab til maskintypen / styresystemerne i netop denne virksomhed....

Jeg ved det lyder banalt men at finde en virksomhed handler om at tænke anderledes... følger du strømmen vil en masse andre også komme forbi på samme tid og dine chancer er mindre.... Vælger du en virksomhed andre har overset... ja så er dine chancer langt større.

Og en medarbejder der kan lidt mere end sit fadervor er ofte en eftersøgt medarbejder, så fortæl også gerne om andet du kan og vil end lige dit fag....

Held med eftersøgningen

MVH Njord
Tak njord.

Det lyder jo p....flot, når du siger det sådan.

Tak, jeg vil prøve. biggrin

v.

didi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis