Billig trykluftpistol - er de ok til alm. brug ?

Hvordan er de billigere trykluft pistoler i brug som bla. kan købes i Harald Nyborg, hvis der er tale om at den skal bruges til alm. LDS arbejde, såsom lidt loft og skyggeliste opsætning + diverse ?

Jeg har tidligere brugt en af de billigere trykluft klammepistoler (mener at det var en TRU), men den havde jeg ikke meget fidus til da klammerene konstant satte sig fast. Men måske var jeg bare uheldig med at det var en "Mandags model" ?

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg - altså at du har været uheldig. Har ikke prøvet klammepistol, men mine billige "Harald Nyborg"-modeller af sømpistoler fungerer fint.

De bør have en dråbe olie en gang imellem, og jeg bruger desuden en vandudskiller. Det skader nok ikke.

Den lille model er den helt billige til ca. 150 kr. - ingen problemer med den. Til den pris kan du vel bare købe én til, hvis den gør knuder.

Mvh
Lars K

Lars K
Har haft en billig HNyborg model gennem en længere periode.
Den hold pludseligt op med at fungere, efter flere år hvor den fungerede fint. Jeg tror den har ligget og er tørret ud, så husk olien, og helst med en tågesmører på slangen.

Siden er den erstattet af en ny og den fungerer fint.

Er bestemt ikke luksus når vi taler funktion, håndtering osv... men hvad får du for få hundrede kroner.

Olien er vigtig hvis den skal leve i en længere periode..

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis