mur-bier

Hej husfolk.

Jeg har til aften set at der flyver bier ind i et hul i husmuren. Har læst lidt om murbier på nettet, men er der nogen af jer der har erfaring med hvad man stiller op hvis det vitterligt er sådan nogle banditter der har fat.

Hvordan bekæmpes de, skal man bruge gift, eller bare stoppe hullerne??


På forhånd tak

mibimu :roll:
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge giften Maladan, som du kan købe hos materialisten. Pas på, det er ikke for sarte sjæle...

Jeg har selv været hårdt plaget af murbier. Nu har jeg fuget huset om, og det har åbenbart taget modet fra dem. Jeg har ikke set noget til dem siden.
Du skal være opmærksom på at der er "ægte" murbier som selv "graver" hul i muren - det er dem, der kan ødelægge en mur.

Andre typer bier finder huller i mure og andre steder, de kan bo i, men graver ikke selv videre, så de er forholdsvis harmløse.

Den rigtige løsning er at kradse fuger ud og komme ny mørtel i. Skal selv i gang med dette.

Mvh
Torben
Hejsa!

-Drop endelig giften-

Det er ikke udelukkende mur-bierne som bliver ramt, og hvorfor skal de egentlig dræbes. Det lever jo bare et sted hvor mulighederne er tilstede,
-Så moralen må være, stop hullerne i dit murværk- Så flytter de vel bare videre til den næste, med "fugeproblemer" :wink:
-Det kan jo kan ende med at vi får samtlige huse renoverede og bierne igen finder sin naturlige balance, ikke i husene men der hvor vi helst vil have dem. (De er jo ikke sat i verden, bare for at irritere.)


mvh.retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej

Jeg har afhjulpet angreb med murbier, alene ved at skrabe ud og fuge om. Gift er formentlig overflødigt.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis