Lavt vandtryk

Hej
Jeg bor i en stuelejlighed med tilhørende kælder.
I kælderen er der et ganske normalt vandtryk i vandhanen. Både koldt og varmt. Næsten direkte fra denne hane går røret op til badeværelset, men her er trykket på det kolde vand utrolig lavt, og det er faktisk svært at tage et ordentlig bad, hvis man da ikke vil stå i kogende vand.... Det samme er gældende i køkkenet.
Hvad kan årsagen være til dette? Det kan da ikke være fordi at vandet skal presses op ad. Så skulle problemet også være der med det varme vand. Det kan heller ikke være armaturerne det er galt med for det er både i bruser, handvask og køkkenet problemet er.
Hvad vil en vvs'er gøre for at finde fejlen?
mvh jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vvs'eren ville gøre det simple.... følge rørene og prøve ud fra det at fastslå, hvor det går galt!
Du kan antageligt følge koldtvandsrørene til varmtvandsbeholderen og dermed også se hvor den 'grener' af til den videre kolde installation, evt. til et sted, hvor de 3 tapsteder forsynes fra. Det kunne udemærket være et T-stykke, hvor der er opbygget en 'knast' af kalk, jern og urenheder i vandet.

Dit held kan være, at erfaringen viser at den slags typisk sidder i fittings og ikke på lige rørstræk og måske kan du på den måde hjælpe dig selv ved at skille installationen ad evt. udskifte fittings, pakke rynkerne og samle igen!

Det er jo selvfølgelig ikke særlig nemt, hvis rørene er skjult!

Du skriver, at du bor i en stuelejlighed: hvis man kan lukke for din lejlighed separat, kan det jo være, at der har været arbejdet i huset og ikke 'rigtigt åbnet' igen.
Der er en forgrening fra et rør der går ved loftet i kælderen ned til vandhanen i kælderen, og umiddelbart samme sted op til badeværelset. Det er så forhåbentlig her den er gal. Jeg prøver at tjekke det selv, ellers må jeg hive fat i en fagmand.
Der kan desværre ikke lukkes separat for min lejlighed, så det er ikke det der er galt. Der er kun tre lejligheder i bygnngen. Jeg har tjekket hovedhanen (der er to lige efter hinanden inde i huset) og åbnet begge helt. Men min kælderhane er jo også efter dem, så det skulle ikke være problemet.
mvh jan
Hvis du alligevel adskiller roerene ved forgreningen for at finde fejlen, saa monter en balofix ventil ved samme lejlighed. Den er rar at have saa du kan rode med dine egne installationer uden at skulle afbryde for naboernes vandforsyning.

Karsten
Jeg skal i gang med en tilbygning, i den forbindelse skal jeg fortsætte den eksisterende væg som er fra 1975, den er i 19 cm. brede gasbetonblokke, hvilket ikke er meget og ikke isolerende nok efter nutidige regler. Ydermuren skal pudses

Det bedste er vel at fortsætte i samme materiale feks. 15 eller 19?cm brede gasbetonblokke og op ad den på indersiden lave en bærende trækonstruktion af reglar, så der kan isoleres og sættes gips op.

jeg kunne også lave dobbeltmur med 125mm isolering imellem.
Fundamentet bliver 33cm bredt.

Jeg er lidt rådvild og har fået meget forskellige råd, er der en med tilstrækkelig murerfaglig viden der kan hjælpe?

Mvh Dennis

MVH
Citat fra KarstenCan

Hvis du alligevel adskiller roerene ved forgreningen for at finde fejlen, saa monter en balofix ventil ved samme lejlighed. Den er rar at have saa du kan rode med dine egne installationer uden at skulle afbryde for naboernes vandforsyning.


I en lejlighed ville jeg ikke begynde at rode med den fælles vandforsyning! Hvis du vil kunne rode med dit eget vand kan du måske få en vvs'er til at montere en stophane, så du selv kan gøre resten uden at pille ved naboernes installation?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
.. Så vidt jeg er orienteret må man ikke selv monterer en stophane, du må kun rode med installationerne efter stophanen.

- Og har du forøvrigt tjekket at det ikke bare er kalk og andet skidt der måske har tilstoppet sien i dit blandingsbatteri ???


Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
det er både bruser, køkken og håndvask,- så tror ikke det er sien der er kalket til. Trykket falder når man drejer hanen fra varm til koldt vand. Og det i betragtelig grad. Har ikke haft tid til at undersøge det endnu,- men forhåbentlig snart

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis