Ventilator

Hejsa
Jeg skal købe mig en ny ventilator til mit badeværelse (er 12-15 m2), og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

* Hvor stor er forskellen på kvalitet og hvad skal jeg fokusere på?

* Jeg overvejer at købe denne: http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=718 men jeg har set nogle som er noget billigere i silvan - hvad bør jeg købe?

* Er den omtale stor/kraftig nok til et badeværelse af den størrelse?

* Er det korrekt forstået, at et kontraspjæld forhindre den kolde luft i at blæse ind i rummet - som en slags "ensretter"?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit link var ikke så specifikt - men går ud fra, det er Fremex du refererer til?
I givet fald har jeg kun gode erfaringer med dem - ikke den mest lydløse, men ret effektiv.
Og ja, der er forskel på kvaliteten. Fik Fremex anbefalet af en god ven, der er vvs'er med ordene "god til prisen". Silvan-modellerne vil han generelt gå langt udenom - men man kan være heldig....

Kender ikke reglerne for ventilation - men den ventilerer mit badeværelse ganske udmærket (problemet er som oftest, at luft-tilførslen er for lille - blæseren skaber undertryk). Kan løses ved indsugningsventil, spjæld i vinduer eller skære lidt af bunden af døren (hvilket giver et lydmæssigt problem).

Vil du have en med fugtstyring - bør sensoren sidde inde i rummet!

Kontraspjældet hindrer indad-stormende luft - bør kun bruges ved vandret udsugning.

Mvh.

Jan R.
Sorry - det var nu Decor 100 C modellen som jeg havde tænkt på - jeg vil stadig gerne have kommentarer til denne.

Jeg har et externt hygrometer monteret ved siden af ventilator.
Desuden har jeg som omtalt et udluftnings spjæld i bunden af døren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis