Profilbrædder

Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe profilbrædder der er ordentlig tørre og derfor ikke runder og vrider efter opsætning?

Jeg har opsat lud- og voksbehandlede Siljan 19x125 mm i det halve af huset. Der var ikke noget galt lige efter opsætning, men nu runder de meget, alle med yderkanterne nedefter.

I Huset er der en relativ fugtighed på ca. 45 %.

Prisen på brædderne er næsten underordnet, bare det er nogen der er 100% i orden.

Mvh.

Den fortvivlede. :?

uxb
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Nu skriver du ikke i din profil, hvor du befinder dig i landet. Jeg har tidligere købt gode profilbrædder ved den lokale tømmerhandel. Det var dyrt, men det er jo også der håndværkerne køber deres materialer. LDS arbejde er godt, men livet er for kort til dårlige materialer.

mvh Andersc
Hej!

-Har lige opsat ca. 50 kvadratmeter 125mm. færdigbehandlet, endenotet, ludet og voksbehandlet loftsrustik op. Brædderne var fra byggekram, og var mærket royal. Blev leveret, indpakket i plastik.
Vejede næsten intet/ovntørret.
-Skulle efter anvisning fra tømrermester, ligge ca. en uge i stuetemperatur
inden opsætning.-
Måske fordi de blev leveret i en frostperiode :?:
Men det korte af det lange, er at alle brædder sidder som de skal, ingen krumninger, vrid eller revner.
Og prisen var ikke afskrækkende. kr.100,- pr kvadratmeter.

Med venlig hilsen retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LOL....
På min maskine ligger dette under "lav computer"
Æv..troede lige nogen ville lave en kinky pc
sniffer

Sniffer  
Hej

Tak for svarene.

Hvad er største længde på profilbrædderne af mærket ROYAL.

Mvh

Wandy

uxb
Hej Wandy!

- Jeg fik dem i længder på 4,2m.-
Hvilket jo var helt OK når de var endenotede, og rummet er 6,0 m.
Jeg er næsten sikker på at største længde er 5,4 m.

-Men prøv da at ringe til dem-

Men hvis du kan leve med samlingerne, og de er flotte skal jeg hilse og sige. -selvfølgelig et smagsspørgsmål.-
Jo kortere længder jo nemmere er det jo at få brædder som opfører sig som forventet.

Sidegevinsten ved endenotede brædder er, at spildprocenten er endog meget lav.

Mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis