Sort lim

Efter at jeg har fået mit hessian revet ned af væggene, så dukker der sort lim op indenunder. :?

Kan man tapesere direkte oven på den sorte lim, eller vil farven slå igennem det nye tapet?

Hvis man ikke kan tapesere direkte, hvad gør man så?

Misty
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm ja det afhænger jo af så meget, men hvis underlaget skal være plant er der vel mest fremtid i at prøve at fjerne limen. Hvad med en tapetdamper? I bedste tilfælde blødgøres limen så den let kan skrabes af med en spartel. I værste tilfælde gør den ingen skade.
Det er vist ikke så godt med en damper, for der er gipsvægge indenunder.

Væggene er stor set plane, så det er ikke rigtig det der er problemet, det er mere farven.

Men det må jo komme an på en prøve :wink:

Misty
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja damperen er helt indlysende ikke sagen.
Sagen er nok en test. En stump tapet og en klat klister koster jo ikke alverden, så det bedste er nok en test, der både afslører om farven kan ses igennem samt om tapetklisteret kan binde på underlaget.

Går det ikke er vejen frem vel at slibe det sorte af, hvilket måske ikke er det enkleste på gips. Så talet det vel for at sætte filt på, der evt. kan males hvis du vil være helt sikker.
Hvis dit problem er at du er bange for at den sorte farve kan ses gennem tapeten kan du jo overmale med hvid vandbaseret vægmaling før du tapetserer.Hvis du får gennemslag fra den sorte lim gennem malingen kan du vælge en forsegler eller en oliebaseret maling som vil stoppe dette og derefter tapetsere.
Hvis du skal tapetsere med tapet som skal males ville jeg sætte tapeten op og se hvad der sker, slår farven igennem må du forsegle som ovenstående, gør den det ikke er alt jo godt.

mvh
GUG
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også