Badeværelse - klargøring

Jeg er ved at fjerne de gamle fliser fra vores badeværelsesvæg og vil fjerne resten af mørtlen med en facadefræser. Den eksisterende puds bag fliserne virker solid og smuldrer ikke. Mit spørgsmål er, om jeg bare kan nøjes med at fræse mørtlen væk, lappe evt. huller og derefter give væggen et tyndt lag puds inden jeg sætter nye fliser op.

Min svigerfar mener, at jeg skal fjerne alt puds helt ind til de eksisterende mursten og så pudse det hele op på ny. Er han en gammel torsk eller må jeg bukke mig i støvet smile

Med venlig hilsen

Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Buk dig dybt i støvet fra det afhuggede puds. :wink:

Det er ekstra arbejde, men så ved du også hvor du står.

Mvh.
bodker

Det er også lettere at pudse 12mm på end 2-3mm...det tørrer meget let for dig og er derved sværere at få pudset i lod og stok.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det lyder som om, at jeg desværre er nødt til at lytte til svigerfar - hvilket ikke gør mig glad. Men hvis resultatet bliver bedst ved at banke det gamle puds ned, så bliver jeg vel også glad i den sidste ende. Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvordan man pudser omkring 1 cm. puds på en væg så det bliver i log og stok og hvilket materiale jeg skal vælge. Er der noget med, at man kan putte kalk i det puds man blander, for at give en bedre vedhæftning?
Hej Buffast,

Har selv lige været det samme igennem (er i skrivende stund ved at spartle 2. gang (pga. glasfilt) - OG HADER DET... ;-))

Og lærte også, at det er væsentligt nemmere at pudse tykt end tyndt. Brug Aalborg Portlands "gør det selv guide" (http://www.aalborg-portland.dk), så er du godt kørende. Har du stadig spørgsmål, så skal jeg gerne skrive min fremgangsmåde (om ikke andet kan murerne her i forummet få sig et billigt grin...)

Jeg valgte en færdigblandet puds (tilsæt kun vand), da jeg således er
sikker på en ensartet kvalitet og holdbarhed. Og merprisen i forhold til selv at blande det er relativ lille, når tiden tages med i ligningen ;-)

Forgrundede hele muren med cementvælling - men det skulle ikke være nødvendigt....

Mvh.

Jan R.
Min erfaring er, at færdigblandet mørtel har en tendens til at være lidt mere "død" at arbejde med end den du selv blander.
Overvej derfor om du ikke skal blande det selv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også