Renovering af kældervægge

Jeg er gået igang med at renovere min kælder da jeg skal ha' et lille musikstudie dernede.
Væggene er murede og de er lidt grimme fordi man har pudsrepareret lidt sporadisk, så tænkte jeg om man ikke kunne sandspartle væggene glatte.?? Kan kældervægge godt ånde igennem sandspartel?

Det er ikke fugtigt dernede overhovedet, men bare hvis der skulle ske noget.

Sand

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke lave væggene lidt rustikke?

Du kan kaste dem ud med en tynd mørtel/cement blanding, og så bruge en kost i den våde masse.

Mvh.
bodker

Man kan sagtens sandspartle kældervæggene & filtse dem glatte. Sandspartel "massen" er diffusionsåben & MEN sørg også for at den maling du maler væggene med efter spartlingene er det.

p.s. Væggene skal være tørre, renses for alt det løse, gamle puds og gøres fugtige FØR du sandspartler.

mvh / Michael
Bygningsmaler

mvh/ Miro
Okay, nu prøvede jeg så med sandspartel og efter ret kort tid, måske 10 minutter kom der et orange/brunt udtræk i sandspartlen.
Er der nogen der ved hvad det kan være og måske hvordan man stopper det?
Jeg er sikker på at det osse vil trække ud igennem malingen hvis jeg arbejder videre, så det kunne være dejligt at få det stoppet i tide.

Sand

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Er du sikker på du har renset væggene af før sandspartlingen ???
Prøv at vaske på væggen med en våd klud. Bliver den også rød mm. så vask væggene af med vand (brug en kost) og lad dem tørre.
Spartel du bare færdigt, lad det tørre, fils eller slib og mal så engang. Jeg tror IKKE på at det slår igennem (hvis væggen var tørre fra starten.)

Bygningsmaler

mvh/ Miro
Inden jeg begyndte at sandspartle, så vaskede eller nærmere skurede væggene af i rodalon for at forebygge svamp osv, så derfor er det lidt underligt.
Snakkede med en Flügger gut igår og han sagde at jeg bare skulle smøre væggene ind i stopgrund inden jeg begyndte at male med murmaling og så skulle problemet være løst.

Jeg skal nok skrive videre herinde når jeg kommer nærmere en afslutning wink

Sand

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også