Store spartelsamlinger

Hej!

Jeg har fået lovlige store spartelsamlinger mellem gips og væg. Det er fordi jeg har sat gipsvæg op mellem to eksisterende vægge som ikke er helt lige og dette har medført at der øverst er meget der skal spartles - gipsvæggene er jo i vinkel.
Men jeg er bange for at spartlen skal kraklere, nogle der har gode tips til udfyldelse af sådanne samlinger? Skal der bruges fugemasse? Der skal glasvæv på.

Mvh Mhoff
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Mhoff

Hej!

Jeg har fået lovlige store spartelsamlinger mellem gips og væg. Det er fordi jeg har sat gipsvæg op mellem to eksisterende vægge som ikke er helt lige og dette har medført at der øverst er meget der skal spartles - gipsvæggene er jo i vinkel.
Men jeg er bange for at spartlen skal kraklere, nogle der har gode tips til udfyldelse af sådanne samlinger? Skal der bruges fugemasse? Der skal glasvæv på.

Mvh Mhoff


Det drejer om cirka en cm i bredden.
hejsa!
hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt tror jeg ikke du skal være bange for at spartelmassen krakelere. Du kan med fordel bruge noget armeret gaza-bind ....har sikkert et andet og mere korrekt navn. Men det forstærker spartelmassen. Jeg har selv brugt en medium spartelmasse til tilsvarende opgaver og det har overhovedet ikke givet nogle problemer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kans sagtens fylde mellemrummet ud med polyfilla eller lign. men gør det af flere gange hvor det (næsten) tørrer imellem.

Bygningsmaleren

mvh/ Miro
Du kan spartle 1. gang med polyfilla , og når den er tør spartle men en grov letspartel , så er du sikker på et flot resultat, som helt sikkert ikke vil volde dig kvaler senere

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du gør som danagips foreskriver
1. du rasper siderne ned så kanterne bliver skrå. (raspjern købes i jem og fix
2. Du sparter 1. lag spartelmasse ned (brug medium)
3. Du lægger armeret gaza-bind (købt i jem og fix) i den våde spartelmasse. og presser en spartel over så det bliver jævnt.
4. du lader det tørre. i mere end et døgn
5. let slibning
6. spartel og slib til du er tilfreds.

du skriver at der er en hul på 1 cm. Det er ikke ret meget skal jeg lige hilse at side. jeg har fyldt et hul op på over 2 cm. Det ergodt nok lidt svært med det lykkedes.

Og et godt råd. Når du tror det hele er jævnt. Så spartel lige en gang til. så er du sikker på at man ikke kan se overgangen. For det er træls hvis man effter at have givet microdispenser om maling. stadigvæk kan se overgangen.
Danogips update:

til første gang spartel bruges en klæbespartel , fx J-spartel , og der bruges papirstrimmel , ( gaze er ikke godkendt mere ),
og så kan du fortsætte med din elskede medium lerspartel

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej

Det er faktisk bedre at der er en sprække på 3-4 mm mellem gipsplader end at de er helt tætte og der bør anvendes specielle gipsspartelmasser da disse hæfter bedre end sandspartler, men det ved g.lykke nok mere om end jeg.

Forøvrigt findes der masser af muligheder for forstærkninger i hjørner på markedet til påspartling m.m.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også