Gori 88 klister efter påføring

Hej
Jeg malede søndag formiddag ved 10 tiden 2 glaslister, de var nedbrudte i malingen, så de fik en tur med stålbørst, slibning og Gori grundingsolie. Om eftermiddagen ved 14.30 fik de så et lag maling, lå ude i skyggen indtil spisetid og så lagt på pap i bryggerset. Men her til morgen er de stadig utrolig klistret.
Kan det skyldes at Gori'en er opbevaret i skuret, hvor der ikke var helt frostfrit alligevel.
Da jeg åbnede den, var den lidt grynet at se på, men en ordenlig røretur troede jeg var løsningen.
Hvad gør jeg nu med de glaslister, kan jeg afrense dem på nogen måde eller er løsningen nogle nye. ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart undrede det mig ikke - grundingsolie og så gori 88 så tæt efter hinanden, med de temperaturer vi har pt...... Tror bare du skal vente til i eftermiddag, så er de formentlig tørre.

Har selv haft lignende erfaringer selv om sommeren (bruger normalt gori 44, så 88'erens tørretid kommer altid bag på mig).

Mvh.

Jan R.
Nu er listerne ved at være tørre, men jeg synes det har været lang tid undervejs. De har liggget både ude og inde.
Jeg fik den lokale flygger til at ryste min malerbøtte godt og grundigt, så forsvandt de sidste rester af at være grynet.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Normalt skal man da vente 24 timer fra man har brugt grundingsolie til man maler over smile
...ja husk nu de tørretider, det er ikke for sjov at der er angivet overmalingsintervaller på maling ..............

sådan .............*GG*

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hejsa
Med hensyn til den klistrede Gori,så prøv lige at tjekke hvad
der står på spanden ang.omrøring.
Jeg har gjort det samme med næsten det samme resultat.
Altså først var det lidt grynet,så fik det en røretur der var en farvefabrik værdig,derefter blev det næsten ubrugeligt.
Det bedste råd til at få Gorien til at genvinde sin rigtige konsistens,altså
lidt grynet som det skal være er,st stille det i køleskabet eller ihvert tilfælde køldt .Det virkede for mig.
MVH Leo

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også