opslags tavle

Jeg har planer om at skal have en stor opslagstavle på ca 2 x 2. Men har ikke fundet en endnu. Jeg ved man selv kan bygge sådan en. Men hvad er det for noget materiale man bruger til det???.

Hilsen Jesper Dahl
http://home.gvdnet.dk/~stensboel/index.html
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage hed det vistnok celotexplade, men altså en blød plade som kan fås i byggemarkeder.
Den fås så vidt jeg husker kun i målet 1,2m x 2,4 m.

Mvh. Carsten.
Hvad med at lave den som en magnet plade. Datteren har smidt sin gamle opslags tavle ud for længe siden, hun føler nu hun er mere kunstnerisk fri med en magnettavle.
Hun er snart 11 år

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra JDK

Jeg har planer om at skal have en stor opslagstavle på ca 2 x 2. Men har ikke fundet en endnu. Jeg ved man selv kan bygge sådan en. Men hvad er det for noget materiale man bruger til det???.

Hilsen Jesper Dahl
http://home.gvdnet.dk/~stensboel/index.html


Hej Jesper.
Du skal bruge bløde masonitplader, det var det der blev kaldt selotex plader førhen. :shock:
Køb dem ikke for tynde det kan ikke betale sig når det er til opslagstavle.
Så er fremgans måden at du først maler pladerne med noget plastick maling, en gammel rest du har men ellers bare det billigste du kan få, det er for at lukke overfladen du skal male pladerne først på den "blanke side" Så skal du smører et godt lag tapetklister på men først et døgns tid efter du har smurt plastmaling på. Så skal pladen beklædes med Hessian medens klisteren er våd og du fortsætter med at smører tapetklister oven på Hessiannen, sørg for at du får det glattet helt ud så der ikke gemmer sig luftblære under !! Du skal lade det tørre grundigt igennem gerne to døgn inden du igen maler pladen hvis du vil have farve på, du kan også vælge at lade den stå i naturfarven.
Nu skriver du 2x2 men er det meter eller kilometer vi snakker om :lol: Pladerne fås i ca. 122 x 244 cm.
Du kan vælge at sætte en vinkelliste af træ om kanten den skal også limes fast men med trælim !!

V.h Håndværkeren smile
Jeg har lavet nogle opslagstavler af Rockfon plader som jeg havde liggende, det er akustik loftsplader, 20 mm tykke stenuldsplader med en malet overflade, de er lette at skære til.
Jeg malede dem på kanterne for at forstærke dem.

Hilsen Aksel
Jeg fik lige lyst til at "blande" mig lidt i debatten om opslagstavler...

Min datter har ufattelig mange ting - nips - tegninger mv.

Så jeg beklædte nogle "celotex-plader" med noget flot stof lige efter hendes smag - det blev bare super flot, og gav værelset et helt nyt image, for næsten ingen penge...

Jeg brugte 1x1 m. plader, fugtede stoffet med vand-spray, klippede det ud så der blev ca. 10 cm. på bagsiden af pladen, trak det stramt til, hæftede det med en klammepistol, borede hul i hvert hjørne af pladen og ind i vægen, for at skruen skulle blive dér brugte jeg en slutskive, satte dem ved siden af hinanden, (smart man også kan skære pladerne til så de passer med skrå-væg...

Når hun bliver træt af farven, er det jo ret let at sætte noget nyt stof på, så er der næsten nyt værelse igen...

God fornøjelse...

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også