Redekasser

Hej Rødder,
Kan man hænge redekasser op under husets udhæng, eg. på en gavl? Så kan de sidde der, sådan trip-trap-træsko...

Art

Hils!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spurve vil også gerne bo sammen, og det kan da også se rigtigt godt ud med flere kasser ved siden af hinanden. Min erfaring er at mejserne gerne vil have en ren kasse til kuld nr. 2 så selv om kasserne hænger tæt, er der mulighed for at de bliver beboet.

Green

Hvad så - er der stær i kassen?

Her er der mere end fuld knald på redekasserene. To musvitpar, har meget larmene unger, der er ca fem meter mellem deres kasser, så er der et parblåmejser og et par sortmejser der også har unger der skal fodres. Solsorten har endnu en gang slået sig ned i mit skur, dompappen har en rede i nærheden, selv om jeg ikke kan finde den, men jeg kan hører den.

Normalt er der ikke nogen stære her i området, så jeg har ikke sat stærekasser op. Men i dag var der faktisk et par der helt klart var på boligjagt. Jeg blev vækket af min middagssøvn af et par meget utilfredse musvitter, og da jeg kiggede efter sad der to stære ved den ene musvitkasse, men de kunne ikke komme ind, så musvitterenes familiefred er sikret ind til videre.

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis