Gå væk hund

:lol: Er der nogen der har et godt råd til at få hundene til at skide et andet sted end på mit fortov, der var engang en der havde en opskrift på "gå væk hund" er der nogen der har den?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen der er da flere muligheder:

1. Du sender Fido hjem med en hømhømpose og seddel i halsbånd, hvorpå der står, at Fidos næste måltid blot skal puttes i posen, førend indtagelse, da hans efterladenskaber derved vil være nemmere at bortskaffe...

2. Du lægger dig på lur bag hækken med vandslangen med bruser på indtillet til kratig stråle. Når Fido så lægger an til landing, er det blot at aktivere strålen. Hvis Fidos mor eller far er med, så venter du til, hun/han ikke har samlet hømmen op og retter istedet skuddet mod vedkommende (husk lige div. sikkerhedsudstyr)...

3. Du hænger en rulle hømhømposer op ude ved fortovet...

Hvis ikke ovenstående virker, skyldes det, at jeg er i et pjattet solskinshumør og ikke kunne lade være med at se løsningen fra den underholdende side :oops: :lol: (jeg er i.ø. hundeejer og hader selv at træde i en "hilsen"). Men nu skal jeg nok se at gå i gang med at lave noget fornuftigt igen biggrin
Citat fra Zephirine

Jamen der er da flere muligheder:

1. Du sender Fido hjem med en hømhømpose og seddel i halsbånd, hvorpå der står, at Fidos næste måltid blot skal puttes i posen, førend indtagelse, da hans efterladenskaber derved vil være nemmere at bortskaffe...

2. Du lægger dig på lur bag hækken med vandslangen med bruser på indtillet til kratig stråle. Når Fido så lægger an til landing, er det blot at aktivere strålen. Hvis Fidos mor eller far er med, så venter du til, hun/han ikke har samlet hømmen op og retter istedet skuddet mod vedkommende (husk lige div. sikkerhedsudstyr)...

3. Du hænger en rulle hømhømposer op ude ved fortovet...

Hvis ikke ovenstående virker, skyldes det, at jeg er i et pjattet solskinshumør og ikke kunne lade være med at se løsningen fra den underholdende side (jeg er i.ø. hundeejer og hader selv at træde i en "hilsen"). Men nu skal jeg nok se at gå i gang med at lave noget fornuftigt igen biggrin


Jeg kan lige se det for mig.....

Men løsning nr. 3 ville nok ikke være så dum biggrin

Vh
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Jeg har selv haft problemet med hundelort men problemet er løst på en effektiv måde.
Jeg har fundet en ret stor flad sten, hvorpå jeg har malet :
HER HVILER EJEREN
TIL DEN HUND
DER SKED HER.
Stenen står synligt udenfor mit hus og alt efter årstiden er der plantet en lille blomst ved siden af.
Jeg har ingen hundelorte set siden :wink:

MULLE.....
Hej

Jeg prøvede en "opskrift" fra Leht. Den virkede helt perfekt til formålet, dog kan mennersker også lugte blandingen i en uges tid.

Hundene finder andre græsgange i ca. 2 md.

Opskriften står i en af hans bøger.

mvh. Birger
Hvis du nu ved hvem hundens ejer er så kunne du jo liste hundelorten op
på et stykke avispapir og så går du over og lægger avispapir med indhold
på hans trappesten, ( og sikre dig at han er hjemme ) derefter sætter du ild til papiret og når ilden har fået fat ringer du på døren og går i skjul, og venter på at han slukker ilden som de fleste ville gøre, nemlig med foden 8)

Steen
Annonce
Jeg har været ude for at hundeejere bruger deres hømhømposer men.... poserne smider de på gaden eller fortovet. Hvad er så værst?
Som tidligere formand for en lille andelsforening i København, satte jeg små Dannebrogsflag (dem man bruger til fødselsdage) i disse hunde-visitter. Det hjalp.

 

Har selv problemer med hundejere der ikke fjerner "lortet" efter sig, fandt et firma i US som har løsningen og så var det endda relativt billigt i forhold det virkningsløse "gå væk hund" der kan købes på apoteket (forresten kan man ikke længere købe Naftalen). Så alle der har problemer med fremmede hundelorte på plænen, kan besøge denne hjemmeside http://www.bugspray.com og købe en USD ANIMAL AWAY, den udsender en ultralyd som dyr ikke bryder sig om og har en sensor der kan indstilles så den kun udsender lyden når dyret entrerer plænen. Det er ganske ufarligt for dyret, de vil bare ikke være der hvor lyden er!!!!! (Mennesker kan ikke høre lyden!!). Håber det hjælper nogen af de fortvivlede plæneejere.
Kender godt ultralyds-dyre-skræmmeren. Børn og voksne der ikke har totaltsmadret deres hørelse kan sagtens hører lyden, og den er virkelig irriterende. Kan bestemt ikke anbefales.

Green

NAboerne i mit område ER nu godt nok betænksomme, så jeg har ikke haft problemet.... Endnu. Men at dømme fra den tidligere ejers "kemikalieskab", så har HAN haft "fornøjelsen". Jeg har derfor forsøgt at indkøbe en sandsynligvis ikke i Danmark godkendt sprøjtevædske. Om der blot er tale om Matas' "gå-væk-hund", det må tiden så vise. Men der FINDES altså fortsat kemiske alternativer, også selvom naftalin er blevet forbudt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også