Kummefryser...skal den stå i kulde eller varme.

Hej!

-Lige et spørgsmål, som altid bringer mig i tvivl- :?

Hvad med kummefryseren, skal den helst stå i et opvarmet eller uopvarmet rum......... Jeg tænker på energiforbrug... ikke komfort.

Med venlig hilsen
retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo varmere rum, jo højere forbrug... (hvis du stiller den i en større kummefryser kan du slukke helt for den og dermed spare 100 % :wink: )

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Har hørt vedholdende rygter (forhandler) om, at de mister virkningsgrad omkring 10 grader C - samt at olien i kompressoren på A-modellerne kan stivne ved lavere temperaturer.

Vores A-kummefryser har nu moret sig med en 9 graders kælder de sidste mange år...... Men om den bruger for meget el har jeg ikke gidet måle ;-)

Mvh.

Jan R.
Citat fra ThomasPont

Jo varmere rum, jo højere forbrug... (hvis du stiller den i en større kummefryser kan du slukke helt for den og dermed spare 100 % :wink: )


-Ja regnestykker kan være taknemmelige- :lol:

Sikken en besparelse. Lidt a´la combifyret hvor man altid sparer.
-Enten på fastbrændsel eller olie.- :lol:

Men vores megakummefryser står p.t. i fyrrummet. Altså noget værre skidt......... kan jeg nu forstå.
Bliver den derimod flyttet til viktualiekælder, hæver jeg vel bare temperaturen her....

Så jeg må vel finde et rum på omkring 9 grader, eller bygge til.
Altså hvis vi vil "spare". :wink:


mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Frysere er fremstillet til at stå ved normal rumtemperatur (hvad det så end er!). Derfor kan det i nogle tilfælde være svært at regulere temperaturen i fryseren hvis den står for koldt (eller varmt). Men energiforbruget vil - alt andet lige - falde ved lavere rumtemperatur.

Torben
Hej !
Jeg har faktisk ødelagt en fryser ved at lade den stå for koldt, thermostaten kunne ikke rigtigt finde ud af om der var for varmt eller for koldt så den gik itu, med det resultatat at kompressoren havde knoklet der ud af til den også var brændt sammen netop på grund af stivnet olie.
Ved alm. temperatur menes 18-21 grader har jeg fået oplyst.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Hej !
Jeg har faktisk ødelagt en fryser ved at lade den stå for koldt, thermostaten kunne ikke rigtigt finde ud af om der var for varmt eller for koldt så den gik itu, med det resultatat at kompressoren havde knoklet der ud af til den også var brændt sammen netop på grund af stivnet olie.
Ved alm. temperatur menes 18-21 grader har jeg fået oplyst.

V.h Håndværkeren smile


Velkommen i klubben. Så er vi da mindst to, da jeg også har været ude for det samme :oops: p.g.a. at jeg sparede for meget på varmen i fritidshuset :oops:

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis