Toilet, Ifø vs Gustavberg vs Cersanit

Jeg skal have et nyt toilet og har været ude at kigge på nogen forskellige.
Er der egenlig forskel på et Ifø til 2000,- i forhold til et Cersanit til 589,-
De har begge spareskyl og jeg kan personligt ikke se hvad forskellen helt er. Er det bare mærket man betaler for eller er der en egenlig forskel?

\René
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!
Til "Ifø" og " Gustafsberg" er du sikker på at kunne købe reservedele.
Så du skal undersøge, hvilken indmad der er i det billige, om der er mulighed for at reparere det, INDEN du køber.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Njah - jeg købte et Ifö på anbefaling af min VVS'er for nylig. Fyrstelige 1100,-. Og der er IKKE forskel på dem, man køber via lavprisbutikker og VVS-grossister.

Men som han bemærkede - hvis/når det engang går itu. Så er det i det prisniveau nok billigere at købe et nyt og bedre.....

Mvh.

Jan R.
Jeg købte et ukorant øst-toilet i silvan for et år siden, DET ER SMIDT AD H...... TIL og ind røg der et toilet fra norden.

I det ukorante var der lort ned af siderne på toilettet altid, idet børnenes numser kunne ikke nå ind til "vandhullet".

På nordiske toiletter er "vandhullet" dobbelt så stort som på øst-toiletter.

mvh/ Miro
Ja det er bare når man feks kigger i Bauhaus, så kan man få et Cersanit til 589,- hvor et Ifø koster min 1000,- derude og op til 2000,- Jeg ved man kan få flere modeller og nuancer i Ifø feks men om der kan købes reservedele eller ej er jo næsten lige meget med det billige da et nyt jo koster mindre end en flyder til et Ifø...

\René
Det er muligt at man kan få reservedele til IFØ (hvilket ofte er nødvendigt) men de koster det samme som et lav pris Toilet. Har som prof VVS'er monteret en del ukurante toilletter, og der har ikke været problemer med dem, hvor imod 3 ud 4 IFØ toilletter har en større eller mindre defekt fra ny.
Annonce
Nu vi er ved toiletterne... Hvad med de dyre toiletter, fx Starck fra Duravit? Jeg ved, man betaler en halv bondegård for navnet/designet, men hvordan er Duravit med hensyn til kvalitet? Og hvad med indbygningscisterner - er der nogle mærker, man skal gå efter eller gå uden om?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Vi har Geberit indbygningscisterne og Stark fra Duravit (ja, det koster en bondegård, men konen insisterede). Vi har foreløbig haft det i to år- fungerer helt uden problemer og lokummet er nemt at gøre rent. Ikke som vores IFØ i kælderen, det "efterløber" hvilket giver grimme kalkaflejringer.

Efter hvad vi fik fortalt, skulle IFØ´s indbygningscisterner ikke være så gode, mens geberits skulle holde en evighed. Ved ikke om det er rigtigt, det må tiden vise.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis