Mega rille

Jeg er igang med at klargøre til en stor fladskærm på væggen. Jeg vil ha' skjulte kabler og har fræset en ca. 5x8 cm rille i muren. (Den er ikke bærende! ) Den er så åben forneden og oppe på væggen. Er der nogen der har en god ide til hvad man kan lægge i ? Jeg havde selv tænkt på en alm. kabelbakke. Lægge noget trådnet ovenpå og derefter pudse/spartle/filt.

Er der nogle smartere måder ? Kan man ikke få noget der er beregnet til det, ligesom indmuringsdåser/flexrør mm.

Grunden til den store kanal, er at det skal være fremtidssikret til alle typer fladskærm. Der skal derfor kunne kommes kabler igennem på et senere tidspunkt. F.eks et scartkabel.

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen hvad er der galt med flexrør og indmuringsdåser??? Træk et passende antal rør og sæt to dåser op for oven (en til el og en antennestik/multimediestik).
Husk at el-delen skal være fast installation.

Jeg har trukket alle mine kabler i flexrør og det går fint, så længe der ikke laves skarpe buk.

Mvh.

Jan R.
Jo, men nogle kabler kan du ikke umiddelbart selv lodde. F.eks scart og de nye VGA-lignende kabler, der går fra skærm til styreboks. Jeg kan ikke huske kablets navn, men de forskellige fladskærms producenter har vist også forskellige standarder. Derfor skal man ha' mulighed for at føre et kabel igennem kanalen. De plejer at være på ca. samme størrelse som et alm. VGA-kabel.

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også