Køkken, bad og hul i bærende væg.

Hej, her følger så lige en del spørgsmål. AL input er velkommen.

Min kæreste og jeg er i den heldige situation at vi bor i andel og nu har fået tilbudt naboleljigheden, MEN..... der skal laves bad, nyt køkken samt hul mellem de to lejligheder. Og jeg har selvfølgelig spørgsmål til alle tre ting da jeg ikke har sat sådanne ting i stand før.

1:
Vi vil gerne have lavet dobbeltdøre mellem lejlighederne. Men væggen er bærende. Må vi gøre noget selv? Og hvad koster det hvis vi betaler os fra det? Nogen erfaringer om pris og faldgrupper?

2:
Badeværelset. Der er pt. et toilet hvor vi gerne vil lave brus ude. Men hvad må vi selv? Der er intet afløb, ingen ting andet end toilet. Har billede hvis det har interesse.

3:
Køkkenet overvejer vi om vi skal hive helt ud og opbygge i multiplader igen, men vi er nervøse for hvad det kan give af problemer. Hvis vi skal beholde det nuværende skal vi som minimum skifte alle låger og skuffer, men det er ikke just standard mål. Hvor finder man den slags?
Udover det er der opsat lyseblå fliser i meget af køkkenet som vi vil banke ned, så hvis nogen mangler så råb højt. Billede af køkken haves også. Er det dyrt at bygge med multiplader?

Håber på lidt råd.

Med venlig hilsen

Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ad 1/2: Du må ikke lave noget, der har med vand, afløb eller el at gøre, da det kræver autorisation. Om der er andre begrænsninger, når du bor i lejlighed og andelsforening ved jeg ikke.
Jeg vil gætte på, at du ikke bare må banke en bærende væg i en etageejendom ned uden assistance - og selv hvis I må vil det sikkert kunne give problemer med erstatning, hvis noget går galt, så jeg ville under alle omstændigheder få fagfolk til det! Vi fik banket hul i en bærende væg (godt nok i en villa) samt muret en døråbning til for 5000+moms.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Citat fra D1978

Hmmmmm vil det sige at vådrumsmembram må lægges af os selv?


Som sagt ved jeg ikke, om der gælder særlige regler for etageejendomme, og om andelsforeningen vil tillade det, men ellers er der ikke noget i vejen for selv at lave vådrumsmembran.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis