kontaktlim

Hvordan kan kontaktlim fjernes fra glasfiber så der kan males bagefter :?: biggrin
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge Acetone på en bomulds klud og masser af knofedt. Ellers er der ikke andre muligheder end at slibe det af, husk at bruge maske hvis du sliber det af, lim støv er noget farligt stads at få ned i lungerne.

V.h Håndværkeren smile
Øøøh - nu har jeg ikke selv prøvet lige netop det spurgte.
Men opløser acetone ikke polyesteren der er i glasfiberen.
Jeg har flere gange fjernet glasfiberrester ved hjælp af netop acetone.

Hvis det bare er et lille område ville måske vælge at slibe - evt. med vådslibepapir, hvis det er et synligt sted.
Man kunne måske først fjerne noget med en stemmejern.

Mvh
Freddy
Nej Acetone opløser ikke hærdet glasfiber, du kan faktisk opbevare saltsyrer i kar lavet af glasfiber.

V.h Håndværkeren smile
Du skal bare tage en vinkelsliber med stålbrøste, den kan klare det.
Og som den kloge Håndværker sagde.....husk masken !!
Hvad er den af Don Lasen

Jeg har da vist ikke jogget dig over tæerne, hvorfor så spydigheder ???

V.h Håndværkeren smile
Annonce
Haløj !!.......det var skam ikke ment som en spydighed - tværtom!!
Hej Don !!

Helt i orden, smile men indrøm bare at det kunne tolkes som sådan :lol: :lol:

V.h Håndværkeren smile
;o) hvis man gerne vil tolke ting negativt med det samme - så kunne det muligvis drejes derhen, at man med lidt god vilje og et negativt syn på andre kan tolke det som en spydighed.
Og da jeg jo som bekendt ikke kender dig og da jeg (som du ikke ved) ej er typen der gider svine folk til og slet ikke et sted som dette, er det altså helt malplaceret at tolke det som noget negativt og spydigt.
Og skal vi så ikke lade det være nok med det. biggrin
Hej Don. smile

Jo det ville være dejligt, også fordi som du selv skriver "det kunne tolkes negativt"
Jeg selv har den holdning at vi alle er lige, og jeg vil gerne hjælpe så mange som muligt hvis min lille viden kan bruges til noget.

Desværre er jeg nogle dage meget nærtagende, hvilket skyldes mit sind. Jeg er førtidspensioneret netop på grund af dette.

V.h. Håndværkeren smile
hej Jeg ved ikke om det er for sent, men jeg har lavet et forsøg med at opvarme gammel lim med en hårtørrer, og så nulre det af med en tommelfinger, af hvilke jeg har flere, og det lykkedes faktisk, men man skal jo passe på med varmen.
Erik :roll:

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også