Udboring af centerhuller

Jeg fundet et sæt fede fælge jeg er ved at sætte i stand, men for at få dem til at passe, ska jeg lige ha boret centerhullerne 2 mm større!

Er der nogen der har en ide til hvor jeg ka få det gjort?
Jeg bor i kbh.


Mvh. Thorsten
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

-Nu har vi jo igen problemet-
Ingen ved hvor vi rent geografisk er henne, så svært at sende dig til det rette sted.

Men du må have fat i et firma, som er ejere af en drejebænk el fræser. Centerhullerne skal nemlig drejes ud, det er sikkert ikke let at bore et hul i et hul.
Det er små tolerancer vi taler om.
Centernavet og indpresningen skal passe 100%, ellers kan du få ubehagelige overraskelser under din kørsel.

mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra PeterR

Så skriv det lige i din profil....

MVH


Du har så evig ret. Bare brugerne kunne lære det :twisted:

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra Thorsten

Jeg fundet et sæt fede fælge jeg er ved at sætte i stand, men for at få dem til at passe, ska jeg lige ha boret centerhullerne 2 mm større!

Er der nogen der har en ide til hvor jeg ka få det gjort?
Jeg bor i kbh.


Mvh. Thorsten


tror det hele kommer an på om det er alufælge eller stål fælge?
men vil sige uanset hvad så er et maskinværksted nok et af de bedste steder. spørgsmålet er bare om det os kan svare sig ?

jeg borede selv centerhuller ud på et par stålfælge, og lad mig sige med det samme, det gør jeg aldrig igen, nu var det kun til vinterbrug så det betød ikke noget med hvordan de så ud, og bilen bærer i møtrikkerne.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Husk på at du ikke må bruge dem på offentlig vej, medmindre at du får dem E godkendt.
Den opbrindelig godkendelse bortfalder når du modificere fælgene.

Bare et indspark.

Thomas

Mvh Thomas

Citat fra Thomas FH

Husk på at du ikke må bruge dem på offentlig vej, medmindre at du får dem E godkendt.
Den opbrindelig godkendelse bortfalder når du modificere fælgene.

Bare et indspark.

Thomas


tjaee det er muligvis rigtig nok, fælgene har nu være til syn på 2 forskellige biler, uden anmærkninger (ved godt det ikke gir en Emærkning) som jeg da egentlig mener bør hedde en TUV på sådanne ting ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra "Gert.m"



borede selv centerhuller ud på et par stålfælge, og lad mig sige med det samme, det gør jeg aldrig igen, nu var det kun til vinterbrug så det betød ikke noget med hvordan de så ud, og bilen bærer i møtrikkerne.


-Lige præcis-Bilen bærer i møtrikkerne :shock:
Mon nu det er tilsigtet, centernav/indpresning og centerringe er vel ikke bare noget for bilstylere.
-Det er til for din og alle vi andres sikkerhed-

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra retro04



-Lige præcis-Bilen bærer i møtrikkerne :shock:
Mon nu det er tilsigtet, centernav/indpresning og centerringe er vel ikke bare noget for bilstylere.
-Det er til for din og alle vi andres sikkerhed-

Mvh retro


nu var det ikke for at få gode råd til mig selv, hvis jeg ikke mente det var sikkerhedsmæssigt forsvarligt at køre med det var de aldrig blevet skruet på bilen :!:

fælgene har nu kørt 3 vintre, uden så meget som at give den mindste hentydning til at gøre noget farligt, men hvis det kan give dig ro i sjælen, så er de ved at blive udfaset tongue

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hejsa!

-Ja- nu er jeg rolig. :lol:

Jeg føler mig rimelig sikker på at du er en bilentusiast, som ved langt mere om biler end undertegnede. :wink:
Men når vi debaterer et emne, sker her vel ikke noget ved at alle sten bliver vendt.
Vi skulle jo gerne medvirke til at Lav-det-selv arbejdet bliver reelt godt og ikke noget tilfældigt makværk.
-Jo flere synspunkter, jo bedre vurderingsgrundlag.-
-Forstå mig ret.-
Der finde jo desværre folk, som tror at bare hjulene kan hænge i et gevind, så er alt godt.


med venlig hilsen
retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis