Skydedør til udhus

Hej
Tror at mit indlæg hører til i denne kategori.
Jeg vil bygge mig et nyt lille skur/udhus til havemøbler og redskaber.
Jeg vil helst lave det med en skydedør.
Er der nogen der har ideer, forslag og lign. de vil dele med mig.

Huset bliver 3.30 * 2.30. Højden finder jeg ved opsættelsen, da det er 15 cm fra skel. JEg regner med at taget skal hælde, så det bliver lavest ved skellet. Der skal alm. "lægter" på øverst inden tværlægterne til trapez taget. Der skal være ca. 15 cm udhæng hele vejen rundt.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der i øvrigt nogen der kan henvise til byggevejledninger og ideer til f.eks stolper i jord, isolering af gulv til et udhus.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Vil anbefale dig at kigge på tegninger af de skure, der er i handlen.

- men lige et par indspark.
Sæt den på stolpefødder (minkklodser kan fint bruges, omend de ikke når frostfri dybde).
Hvis du vil isolere gulvet.... hvorfor så lægge et "kondensbefængt" tag på???? Du kan f.x. isolere med flamingo. Men hvad med sider/loft????

En skydedør er fin - men meget svær at gøre tæt. Hænger ikke sammen med, at du vil isolere....

Har du overvejet at lave saddel- eller pyramidetag??? En bedre konstruktion og oftest gør den skuret mere harmonisk.

Som nævnt - lidt indspark. Det kommer jo meget an på, hvad skuret skal bruges til og hvor æstetisk det "behøver" være.

Skal du opbevare lidt værktøj derude, vil jeg anbefale en god isolering og udluftning. Desuden en ordentlig låsbar dør ;-)

Mvh.

Jan R.
AV AV

Det eneste sted jeg vil isolere med flamingo er i gulvet, og kun under et støbt gulv.

Tænk på brandfaren :shock:

Og om du vil lave det 100% med et rigtigt fundament eller nedstsøbte stolpesko osv er jo op til dig. Om du kan lide de færdige samlesæt er op til dig !
Men de imponere ikke mig... Lave hellere et ordentligt skur der er isoleret, i såvel gulv, sider som tag. Det koster lidt ekstra, men du vil få stor glæde hvis du skal bruge det som værksted, eller bre opbevaringsrum. Men skal det kun være et skur hvor cyklen kan overvintre sammen med trillebøren og træet til brændeovnen... Ja så kan du spare og nøjes med at lave en enklere udgave uden isolereing og dermed nøjes med den udvendige beklædning.

Grundkonstruktionen er den samme. Altså et skelet opbygget af reglar, først en bundrem og herpå lodrette stolper. Og øverst endnu en rem.
Skal du isolere monterer du nu en vindpap på skelettets udvendige side.
Og uden på dette de lodrette afstandslister (25x50 mm tryk impr. ) og udenpå igen klinkebeklædningen. Uisoleret kan du spare vindpappet og afstandslisten. Isolering mellem stolperne der afsluttes med en dampspære. Og inders en beklædning ( fx en OSB plade. billigt og nemt )

Skydedøren kan du lave på den måde at du laver en dør i lidt overstørrelse i forhold til hullet og denne monterer du på et færdigkøbt skydedørs beslag. Eller den meget simple. Et stykke fladjern er monteret i an afstand fra vægen og du monter bøjler med ruller i toppen af døren. De fåes i et hvert byggemarked. Og til et skur er de helt ok.

Taget afhænger meget af hvad du vælhger som tagmateriale. Tagpap, stål plader, tegl, betonsten eller ........

Men led vær med at brude disse gennemsigtige plast plader... tænk på at skuret nok er din bagside af huset / grunden. Men det er typisk din nabos forside... altså kommer han/hun til at kigge på dit skur som noget af det første... Og jeg er sikker på at han/hun gerne ser det som værende noget der må kæles lidt for...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis