Afmontering af Ford-radio

I min Mondeo fra 1995 som er købt brugt sidder der en Ford-radio med bånd (2001), som jeg gerne have ud for at give plads til et CD-anlæg. Der er 4 huller i hjørnerne, som jeg gætter på at der skal indstikkes 2 bøjler som så skal vippes til siden for at kunne trække radioen ud. Problemet er bare at jeg ikke har bøjlerne og nødig vil splitte hele bilen ad. Er der en der kan et trick?


Mvh. RoseHill

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra RoseHill

I min Mondeo fra 1995 som er købt brugt sidder der en Ford-radio med bånd (2001), som jeg gerne have ud for at give plads til et CD-anlæg. Der er 4 huller i hjørnerne, som jeg gætter på at der skal indstikkes 2 bøjler som så skal vippes til siden for at kunne trække radioen ud. Problemet er bare at jeg ikke har bøjlerne og nødig vil splitte hele bilen ad. Er der en der kan et trick?


Mvh. RoseHill


Hejsa RoseHill!

Du kan købe bøjlerne hos en autoophugger.
Alternativt, kan du bruge 4 strikkepinde, i samme diameter som hullerne.


Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej Rosehill

Har du fået demonteret din radio??
Jeg har en Galaxy årg. 2004 hvor der sidder en Ford radio (ca. dobbelt størrelse af standard), den har CD afspiller. Har det evt. din interesse.
Jeg vil have monteret en radio med mulighed for MP3 samt DAB.

Hilsen

HSO
Det lykkedes mig at få den ud med 4 små skruetrækkere og jeg har fået monteret den nye.

Mvh. RoseHill

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Hej RoseHill,


Var det en radio i "standard" størrelse, du monterede? Skal der én eller anden form for dækplade for hullet.

Torben
(også Mondeo-ejer)
Citat fra Sørensen

Hej RoseHill,


Var det en radio i "standard" størrelse, du monterede? Skal der én eller anden form for dækplade for hullet.

Torben
(også Mondeo-ejer)


Hej Torben

Ja det var en radio i standartstørrelse som jeg monterede. Det eneste der skal i før radioen kunne monteres var den stålramme som fulgte med radioen. Der ud over passede stikkene ikke så de blev klippet og samlet med kronemuffer.

Mvh. RoseHill

Mvh. Rosehill

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis