DVD-Brænder.. Gode råd søges....

Hej med jer.

Er der nogen der har forstand på DVD-brændere ??

Jeg overvejer at købe en, men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal købe.
Jeg ville faktisk helst have en ekstern brænder, som evt. tilsluttes via USB, men jeg ved ikke om kvaliteten er dårligere på disse ??

Jeg har en Compaq-PC - er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på, og plejer der at medfølge program til at brænde DVD-er i, eller skal dette købes seperat ?

Er der nogen herinde, som kan hjælpe ? :wink:

Vh
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rikke Sommer: Er din Compaq lige så gammel som min ( 3 år ), jeg pillede f drevet ud ( cd-drevet, 1 skrue og 2 stik ) og satte et DVD brænder drev i istedet for, det virker fint, det koster ca 400-500 kr, i mit lille billedprogram, Picasa, kan jeg klikke på backup, og så vælge cd eller dvd backup,eller du kan lægge en original dvd i e-drevet og en blank i f-drevet og lave en sikkerhedskopi :-) :-) ved hjælp af clone dvd eller super clone dvd, brænderen hedder Lite-on, du kan købe blanke skiver hos www.nierle.de. Spørg hvis du er i tvivl om noget. mvh Benny.

Benny N.
Jeg vil bare sige, at jeg er dødtræt af DVD-brændere.

Har fået en fin en til kælderen, har en i PC'en og en i stuen, men ingen spiller sammen.

RW- RW+ R+ R- Kan Microsoft eller en anden dog ikke finde en standard. Det minder lidt som i gamle dage med 2 formater af video.

Alle kan spilles på min PC - næsten ingen i kælderen som er den dyre af DVD-afspillerne, og stuen tager kun af og til i mod.

At optage eller afspille tager en evighed i forhold til video, så jeg må indrømme jeg er stoppet op, for jeg bruger video, når der er noget jeg gerne vil være sikker på hurtigt at finde frem til igen (og sikker på at kunne se igen).

Vi er da vist i barndomsstadiet med DVD bortset fra på en PC.

PS: når du køber eller låner en DVD kan den sagtens ses på alle - dog enormt lang tid til at starte op og forstå den er en DVD, skal vise alle advarsler osv. - min tålmodighed passer ikke til den på en DVD - men ok på PC.


Mvh. JørgenE
Ja hej Jørgen gid jeg havde en kælder,jeg er åbenbart ældre end dig, i min ungdom, havde vi VHS-Sony Beta og vist nok noget der hed B/O 2000, vist jeg husker rigtigt, jeg er ikke helt sikker. alle dvd afspillere idag, kan da afspille alle formater, men hvorfor har du 3 dvd-brændere :-) :-). mvh Benny.

Benny N.
Citat fra JørgenE

Jeg vil bare sige, at jeg er dødtræt af DVD-brændere.

Har fået en fin en til kælderen, har en i PC'en og en i stuen, men ingen spiller sammen.



Anvender du samme brænderprogram hvert gang og i såfald hvilket?

Jeg oplevede at brænde DVD'ere som kun kunne ses på eget DVD-drev i computeren og kun på billige DVD-afspillere. Så skiftede jeg brænder program til Nero 6, lod "fabriksindstillingerne" stå og vupti, pludselig kunne de dyre DVD-afspillere samt en combi VHS/DVD afspiller der ikke er kode- og regionfri eller noget som helst pludselig også afspille.

Mvh.

René

Citat fra Sommer

Er der nogen der har forstand på DVD-brændere ??

Jeg overvejer at købe en, men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal købe.
Jeg ville faktisk helst have en ekstern brænder, som evt. tilsluttes via USB, men jeg ved ikke om kvaliteten er dårligere på disse ??


Det burde ikke være dårligere kvalitet, fordi den er ekstern, så det kan du roligt gøre! Men der kan være forskel på mærker - Plextor er kendt for at lave god kvalitet.


Jeg har en Compaq-PC - er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på, og plejer der at medfølge program til at brænde DVD-er i, eller skal dette købes seperat ?


Hvis du går efter det billigste af det billigste på edbpriser.dk skal du sikre dig, at det er en "retail" og ikke en "bulk"-version, da bulkversioner er uden software. Du kan selvfølgelig også købe software separat, men merprisen for retail-udgaverne er som regel meget lavere end prisen for softwaren alene.

@JørgenE:
Det er da klart, du får problemer, når du har købt en dyr DVD-afspiller :wink: Det er/var jo desværre sådan, at de kendte mærker i en lang periode nægtede at lave deres maskiner kompatible med andet end et enkelt format - vist nok blandt andet for at begrænse piratkopiering. Men hvis du opfylder følgende "regler," så burde du altså godt kunne få dine forskellige maskiner til at spille sammen:
- Find et format, de alle understøtter (RW skiver har dårligst understøttelse)
- Køb DVD-er i en ordentlig kvalitet - eksperimentér lidt for at finde nogle, der virker i alle maskiner, og læs evt. anmeldelser af de forskellige på fx Nierle for at se, hvilke problemer andre har haft (det med at eksperimentere kan selvfølgelig være lidt dyrt, hvis man køber 25 ad gangen smile
- Lad være med at brænde ved for høj hastighed
Det kan selvfølgelig også være, din brænder bare ikke brænder "grundigt" nok, så det er derfor, du har problemer. Har du prøvet at afspille andres hjemmebrændte skiver på dine maskiner?

M.h.t. købe-DVD har du jo desværre ret - de ar fået lavet et format, hvor man bliver tvunget til at se på diverse FBI-advarsler og trusler om bål og brand, hver gang man vil se en film - uden mulighed for at spole forbi :evil:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
TUSIND tak for jeres gode råd - så er der lige et par faldgruber mindre :wink:

Jeg vender jo nok tilbage med en masse spørgsmål når jeg har fået købt brænderen :oops:

Hilsen
Rikke

[URL="http://www.babytid.dk/Forum/index.php?act=idx"][/URL]
Rikke

Køb evt en Nec 3520A intern brænder. Den brænder alle formater måde + og - samt dual layer. NEC er kendt for disse brænder med at være meget kompatible. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119813

Så kan du jo evt købe en ekstern kasse med USB2 firewire eller hvad du er til, og så sætte den i så kan du jo senere opgradere hvis der kommer noget mere smart.
Her er et udpluk http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&ID=270&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Page=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&True26743=&True26744=&True26745=&True25549=&Equal91=482&Trueval26743=100373&Trueval26744=100376&Trueval26745=100392&True12441=&Trueval2333=31015&True12440=&True2297=1&Trueval2297=30932&Trueval2295=30930&Trueval25549=96157&Trueval2352=31006&Trueval2296=30931&Trueval26016=97740&True25699=&Trueval25699=97199&Trueval26014=97733&Trueval12441=93842&Trueval6779=43247&Trueval12440=93827&True6143=&Trueval6143=42110&True2296=&Trueval12645=94965&True6779=&True2333=&True2295=&True12645=&True2352=&Equal159=&True26016=&True26014=&x=56&y=7

>Jørgen, lige denne gang er det ikke microsoft der skal have skylden men de store mærker som hver støtter deres standard. Sorry to say wink

\René
Helt enig med Rene2 i valget af NEC 3520a.
Den er billig og langt mere lydløs end mit alm. Pioner-DVDdrev. Ingen problemer her med denne model.
Derudover skal det dog siges at jeg ikke har den store forstand på DVD-drev eller den teknologi.

Mvh Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis