Have arkitekt ?

Hej

Jeg har en have på 2500 m2. Jeg mangler en overordnet plan.
Kender i en have arkitekt eller hvad det hedder i Nordsjælland, der er god?
Det er ikke en pysse nysse have med små buskbum bede jeg efterlyser. Der er skov på to sider af grunden. Nogle ideer?

Mvh Thomas

Mvh Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Henvend dig til Østifternes Haveselskab - de har nogle dygtige til rimelige penge.

Mvh. JørgenE
Vi havde sidste år besøg af en havearkitekt fra Haveselskabet til en yderst rimelig pris. På forhånd havde jeg målt grunden op. Da han kom gik vi en tur rundt i haven og snakkede om vore forskellige ønsker i forhold til sorter, arbejdsbyrde, belægninger mv. og han forholdt sig kritisk til disse

Herefter satte vi os i køkkenet og han lavede en skitse mens vi snakkede om de forskellige muligheder der var. Imens satte han forslag til plantesorter på skitsen.

Resultatet af besøget var at vi beholdt skitsen og listen med planter til haveplanen. Så nu har vi en fast indkøbsseddel til havecentret.

Alt i alt tog det ca. 3 timer, hvilket var alt vi blev faktureret for. Regningen var på godt 1500 kr, hvilket jeg ikke synes er meget, sammenlignet med hvad man hurtigt kan spare i havecentret ved præcist at vide hvad man skal gå efter og købe de rigtige planter til de rigtige placeringer.

Jeg kan kun anbefale det biggrin

På haveselskabets side kan man finde en oversigt over de forskellige havekonsulenter samt priser mv.:

http://www.haveselskabet.dk/ShowPage.t?pageID=93

mvh Martin
Eller søg på nettet, så du kan få et indtryk af hvilken stil de forskellige havearkitekter har. Jeg ville egentlig anbefale http://www.haveplan.dk/index.php Men da hun bor i Skive er det nok ikke så aktuelt.

Green

Tak for svarene.

Jeg er snart medlem af haveselskabet.

Thomas

Mvh Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind