Hessian gå væk

Pige søger hjælp til hessian:

Har lige købt et 70-er hus, hvor man konsekvent har tapeseret hele huset med mørke brunt hessian :?

Er der ikke nogen der vil hjælpe en dame i nød ...... hvordan griber jeg den ret store opgave an???

Vil gerne have alt tapet ned, da væggene skal vandskures bagefter..... er det en helt umulig opgave at gå i gang med alene??

Håber der er nogen der har et forslag, da jeg har mareridt om brune hessianbeklædte vægge :wink:

Misty
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej er din hessian malet i forvejen?

Hvis den ikke er kan du starte med at fjerne tråd delen, det er meget nemt. Der efter ridser du i selve papirdelen - så ledes at vand kan trænge ind under.
Du kan evt. lave et ridse brædt selv.
Du tager et bat til rundboldt ( Et fladt et), så sætter du dig ned med en kasse øl,drikker & nyder øllen, og gemmer kapslerne. Når du syntes at du har kapsler nok 20-25 stykker, sømmer du disse fast på battet. Og så er det bare om at presse battet mod væggen mens at trækker det rundt. Resten af øllene gemmer du til du er færdig med arbejdet.
Så blander du en meget tynd tapeklister, smøre godt på af det og venter, er du heldig slipper papiret i løbet af en time, ellers smørre du bare tykt på igen og venter - evt. dækker du af med plastic som tideligerer foreslået.

Hvis den er malet finder du din hobbykniv frem og skærer nogle dybe snit i tapetet så du er sikker på at komme helt igennem, derefter søger du at løsne tapetet i rillerne lidt således at den tynde tapetklister nemmerer kan trække ind under.

Venlig hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af idani (den 03-09-2002).]

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hessian væggene er ikke malet.

Så det er vist bare at følge opskriften, og få blandet noget tyndt tapetklister.

Øllerne har jeg indkøbt, så jeg har vist det hele biggrin

tak for hjælpen

Misty
Hvad med en tøjkollektion der passer til hessian?

Dem der hævder at de har forstan på indretning, siger at hessian bliver det nye hotte efter pudsset væge.

Mvh Thomas

Tror altså ikke du skal satse særlig mange penge hessian bliver hot igen - og selv hvis det blev hot så ville det nye hotte hessian jo være en lille smule anderledes end det gamle så alle skulle skifte anyway.... biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også