krav ved renovering af etageadskillelse

Jeg er ejer af et hus fra 1910. I kælderen er der fritlagte bjælker og etageadskillelsen er efter datidens standard med gulvbrædder på meget kraftige bjælker fulgt af et 5 cm lerlag, forskalling og pudset loft.

Pudsen er ved at falde ned og jeg vil gerne renovere hele konstruktionen da loftet også er meget ujævnt.

Er der nogen lovmæssige krav til renovationen?

Skal BD-60 opfyldes hvilket medfører at jeg skal benytte 95 mm rockwool samt to gipsplader. Det vil betyde at lofthøjden i kælderen sænkes hvilket jeg gerne vil undgå.

Vil det være lovligt og forsvarligt med en 50 mm rockwool fulgt af forskalling og en 13 mm gipsplade?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kenneth. Detsværre intet svar herfra, og er der ingen der svarer og du selv finder ud af de regler der er for sådan en udskiftning, må du meget gerne skrive den ind, da jeg står med et loft i kælderen af samme tilstand som dig. Skal vi ikke lave en forening imod lerjord i etageadskilleser, vi må kunne få statstilskud. (Jeg hørte i radioen at et parti foreslog "at dem der boede i hus fra 60 og 70 erne skulle have tilskud til renovering, fordi deres huse var noget byggejuks", mine nakkehår rejste sig). Jeg har nu fjernet ca. 100 m2 ler fra mit hus og erstattet det af Minaraluld og papiruld, hold da k*ft noget svineri at rydde op i. Da køkkenet skulle have nyt loft var der 10 cm jord overalt, og når det har ligget der i 80 år så er det godt nok tørt.

Er din lofthøjde i kælderen og kælderloft så højt over tærren, så den er lovlig til beboelse ?. Er den ikke det efter du har fyldt 2 * 13 mm gips på ?. Min plan var 50 mm uld opimod gulvplankerne og så sætte nogle lys profiler op imellem gulvstrøerne (som så skal males).

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej.

Jeg har forgæves prøvet at kopiere reglerne fra bygningsreglementet ind i et svar.

Har du lyst at få bygningsreglementet tilsendt på e-mail, er du velkommen at kontakte mig.

------------------
Poul Erik

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pev (den 28-10-2002).]

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også